یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فخری مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به این که ماه محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است از اعزام بیش از 1200 مبلغ به نقاط شهری، روستایی و محروم استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فلسفه عاشورا و ضرورت تبیین پیام این واقعه بزرگ تاریخی، اظهار داشت: مبلغان با استفاده از فرصت ایام محرم با تبیین اهداف نهضت حسینی، اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر را برای مردم روشن و بیان می کنند.

وی، دوری از بدعت ها در اجرای مراسم دینی را لازمه عزداری سالم دانست و افزود: برگزاری برنامه های تخصصی و آموزشی برای مداحان اهل بیت(ع) در زمینه روشنگری و جلوگیری از بدعت ها می تواند در تبلیغ سالم دین مبین اسلام موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: 2700 هیئت مذهبی در سطح استان برای زنده نگاه داشتن قیام امام حسین(ع) و نکوداشت مقام والای شهدای کربلا تلاش می کنند..

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغ دینی و فعالیت 1200مبلغ در ماه محرم و ایام عزداری سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: استفاده از فضای معنوی و عبرت آموز ماه محرم به همراه فعالیت های تبلیغی روحانیون تاثیر مفیدی در اشاعه فرهنگ دینی جامعه دارد که امسال تلاش شده با اعزام بیش از 1200 مبلغ به مساجد شهری، روستایی و نقاط محروم فعالیت های تبلیغی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تشریح برنامه های عزاداری حسینی، اذعان داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا و عزداری تجمعی مردم در خیابان امام(ره) در کنار فعالیت های تبلیغی 400 مبلغ اعزامی از قم از جمله فعالیت های موثر در ایام سوگواری حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha