دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار شاهین دژ

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ، تاسیس و تقویت حوزه‌های علمیه در مناطق مرزی را بخشی از ضرورت های نظام اسلامی خواند و گفت: حوزه های علمیه مناطق مرزی خاری در چشم دشمنان هستند.

حجت‌الاسلام پرهیزکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که امسال چهارمین سال فعالیت مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر شاهین دژ است، اظهار کرد: هم اکنون حدود 70 طلبه در این مدرسه تحصیل می‌کنند و سالانه 15 طلبه جدید پذیرش داریم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی، کتابخانه ای و رایانه ای در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع)، گفت: این مدرسه در مقطع سطح یک فعالیت می‌کند و در صورت تامین امکانات، سطح دو را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ با اشاره به استفاده از اساتید بومی، ابراز داشت: اغلب اساتید مدرسه بومی هستند و در برخی مواقع نیز از اساتید شهرهای دیگر نیز برای تدریس دعوت به عمل می‌آوریم.

حجت‌الاسلام پرهیزکار در ادامه با اشاره به این که مساجد شاهین دژ کمبود امام جماعت دارند، افزود: با تربیت طلاب توانمند و معمم شدن آنان، این مشکل تا حدودی حل خواهد شد.

وی با بیان این که شاهین دژ در مرز بین سنی و شیعه قرار دارد و این موضوع حساسیت حوزه علمیه این شهر را بالا برده است، ابراز داشت: به دلیل این حساسیت، مسئولین باید به تقویت حوزه‌ بیشتر توجه کنند تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و در برابر وهابیت بایستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ، همچنین تاسیس و تقویت حوزه‌های علمیه در مناطق مرزی را بخشی از ضرورت های نظام اسلامی خواند و گفت: حوزه های علمیه مناطق مرزی خاری در چشم دشمنان هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha