دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام راحلی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در امتداد قیام عاشورا شکل گرفت، گفت: الگوگیری از عاشورا حد و مرزی ندارد، چرا که فرا زمانی و فرامکانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید راحلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در تشریح ابعاد سیاسی و اجتماعی قیام عاشورا، اظهارداشت: امام حسین(ع) در اعتراض به نوع حکومت و دستگاه خلافت بنی امیه که نوع اداره آن خلاف موازین اسلامی و ضد ارزش ها بود، بیعت را قبول نکرد و با جاری ساختن امر به معروف و نهی از منکر، مخالفت خود را اعلام نمود.

وی افزود: صحنه کربلا حاصل اختلاف شخصی اباعبدالله الحسین(ع) با حاکمیت نبود، بلکه اعلام مخالفت و اعتراض به شیوه و نوع حکومت که با زیرپا گذاشتن سنت های الهی در جامعه آن روز موجب تغییر سنت های الهی همچون حلال شمردن منکرات و حرام  کردن معروفات بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، ثمره قیام عاشورا را بصیرت و بیداری امت های اسلامی در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: عبرت آموزی از نهضت کربلا و تحلیل پیام ها و اهداف قیام در کنار بررسی میزان تاثیرگذاری شخصیت های مختلف در همراهی امام حسین(ع)، نکات اخلاقی و پیام های متنوعی به مخاطب می رساند، چرا که انگیزه نهضت عظیم عاشورا فرا زمانی و فرا مکانی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین راحلی، تقویت مبانی دینی را در گرو احیای امر به معروف و نهی کردن هم کیشان از منکرات در جامعه دانست و افزود: در جوامع اسلامی وظیفه هر مسلمانی است که در تقابل با سیئات و منکرات بی تفاوت نباشد و برای داشتن جامعه آرمانی فریضه موکد امربه معروف و نهی از منکر را جاری سازد.

وی، به نقش سازنده نهضت عاشورا در بطن انقلاب اسلامی تاکید کرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد قیام عاشورا شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: الگوگیری از این واقعه بزرگ تاریخی حد و مرزی نداشته و با گذشت زمان ها توانسته در دل ملت های آزادی خواه و عدالت طلب نفوذ کند.

حجت الاسلام والمسلمین راحلی، شکل گیری انقلاب هایی را که در راستای بصیرت افزایی و روشنگری علیه ظلم ستیزی حرکت کردند را ماندگار دانست و افزود: نهضت ارزشمند امام حسین(ع) که همان نمونه موفق نهضت بیداری امت های اسلامی است توانسته به عنوان معیار ارزشی مبارزه حق علیه باطل در جهان شناخته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha