پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌‌الاسلام مهدی نژاد سمنان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، دشمن شناسی و بصیرت را از شاخصه های برجسته نهضت عاشورا خواند و گفت: زمانی که امام حسین(ع) قصد قیام کرد، بسیاری از بزرگان و مردم مدینه به حضرت گفتند که الان وقت قیام نیست!

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، در گفتگو با خبرنگار گروه استانها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به تبیین ویژگی های نهضت حسینی پرداخت و اظهارداشت: دشمن شناسی و بصیرت از شاخصه های برجسته نهضت عاشورا است.

مدیر حوزه علمیه سمنان در همین زمینه به دلایل همراهی نکردن مردم مدینه با امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: زمانی که امام حسین(ع) قصد قیام کرد، بسیاری از مردم مدینه و حتی بزرگان به حضرت گفتند که الان وقت قیام نیست!

به گفته وی ، مردم مدینه امام حسین(ع) را به خوبی می شناختند، اما دشمن شناس نبودند و بصیرت نداشتند و همین امر باعث پیروی نکردن آنها از امام معصوم شد.

این استاد حوزه ادامه داد: بعد از شهادت امام حسین(ع)  وقتی بزرگان مدینه به شام رفتند و با یزید برخورد کردند به این جمله اقرار کردند که یزید همه چیز دارد، ولی دین ندارد، ولذا می بینیم که اهل مدینه به دلیل نشاختن دشمن، امام را یاری نکردند.

وی تصریح کرد: مردم کوفه نیز در بحبوحه جنگ فریب یزید و عوامل او را خورده و به مقابله با امام حسین(ع) برخاستند، اما بعد از عاشورا دچار پشیمانی شدند، لذا شاهد بودیم قیام های مختلفی در راستای انتقام خون حضرت رخ داد و حکومت بنی امیه  بخاطر این بصیرت و آگاهی مردم مورد تهدید  قرار گرفت و در نهایت سقوط کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در پایان خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) برای بیداری امت رسول الله(ص)، از جان خود و نزدیکانش گذشت تا اسلام زنده بماند، ولذا بر ما واجب است تا نگذاریم شعائر دینی مدنظر سیدالشهدا(ع) فراموش گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha