شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 339142
۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
دین و زندگی

حوزه/ مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران از طراحی دوره آموزشی معارف دین و زندگی از سوی دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور با بیان این که رویکرد این برنامه آموزشی، معارف کاربردی در مباحث اخلاقی،‌ تربیتی و قرآنی است، اضافه کرد: در حوزه های علمیه خواهران تاکنون رشته مستقلی با این چشم‌انداز و محتوا طراحی نشده و در رشته­های تحصیلی موجود نیز به تفصیل و به صورت کاربردی به این مباحث پرداخته نشده است، از این رو رشته دین و زندگی در جهت پاسخگویی به این نیاز و مطالبه به حق جامعه بانوان طراحی شده است این دوره رویکرد کاربردی دارد و ناظر به موقعیت‌های مختلف فردی و اجتماعی زندگی است.

وی از موضوعات تربیت فرزند، نحوه مواجهه با مشکلات، برنامه‌ریزی فردی، رضایت از زندگی، اخلاق، نحوه مواجهه با رسانه‌ها و سپری کردن اوقات فراغت با رویکرد دینی را به عنوان برخی از مباحثی که در دوره آموزشی معارف دین و زندگی مورد بحث قرار می‌گیرد، یاد کرد.

حجت‌الاسلام نصیری‌پور مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آسیب‌شناسی صورت‌گرفته در مورد نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران و ارزیابی برنامه درسی دوره عمومی، ادامه داد:‌ بر این اساس بخشی از طلاب و فارغ‌التحصیلان انگیزه خود را از ورود به حوزه فراگیری معارف اعتقادی، تفسیر و علوم قرآنی و اخلاق بیان کردند، دوره آموزشی معارف دین و زندگی نیز برای همین هدف طراحی شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: طراحی این دوره بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی، صورت گرفته است و در طراحی آن از نظرات متخصصین و کارشناسان امر با  بهره‌گیری  از روش دلفی که روشی مرسوم در کارهای علمی است استفاده شده است. در این راستا با استفاده از توان حدود 20 کارشناس مختلف در رشته‌های اخلاق، تفسیر، جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم تربیتی برنامه‌ای تدوین شد تا پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به معارف دین در موضوعات کاربردی باشد.

وی تصریح کرد: اجرای این دوره صرفا از سوی حوزه انجام نمی‌شود، بلکه نهاد آموزش و پرورش و سایر مراکز ذی‌صلاح که واجد استانداردهای اجرای این برنامه باشند،‌ می‌توانند آن را اجرا کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه خواهران، حجت‌الاسلام نصیری‌پور خاطرنشان کرد: طرح این دوره آماده شده و آماده ارائه به شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تصویب است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha