سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
l

حوزه/ نمایندگان اعزامی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در استان آذربایجان غربی، از ممتازین تحصیلی و اساتید حوزه‌های علمیه این استان تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با بیان این که یکی از برنامه‌هایی که اداره کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه انجام می‌دهد، سفرهای استانی و بازدید از حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف است، اظهار کرد: در سفرهای استانی از کلیه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در مقاطع مختلف و در دوردست‌ترین شهرها سرکشی کرده و اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این که اولین هدف از این طرح این است که مرکز خدمات بتواند خدمات در حال ارائه خود را به طلاب و روحانیون محترم سراسر کشور معرفی کند گفت: بسیاری از طلبه‌ها از فعالیت‌های مرکز خدمات اطلاعات دقیقی ندارند و ممکن است مشکلی داشته باشند و مرکز خدمات برای آن تدبیری اندیشیده باشد ولی جهل به موضوع موجب می‌شود که از آن بی‌بهره باشند.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه فراگیر شدن خدمات مرکز چند مقدمه دارد عنوان کرد: یکی از مقدمات این موضوع اطلاع طلاب و روحانیون از خدمات مرکز است که البته طلاب محترم می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز از این خدمات مطلع شوند اما توجیه حضوری تأثیرات بهتری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر این سرکشی‌ها تجلیل از ممتازین علمی حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: نمایندگان مرکز با مراجعه به این حوزه‌ها ممتازین علمی را شناسایی کرده  و از آن‌ها تجلیل می‌کنند و از این طریق تلاش می‌شود که طلاب را به ادامه تحصیل تشویق و انگیزش علمی بین طلاب را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه ارتباط مستقیم با اساتید تمام وقت حوزه‌های علمیه را هدف دیگر این سفرها دانست و گفت: برخی از اساتید که در مناطق محروم تدریس می‌کنند در یک قربتی به سر می برند و از فیوضاتی که در قم است و از ادامه تحصیل و پژوهش چشم‌پوشی کرده و مشغول خدمت رسانی علمی به طلاب هستند و سرکشی مرکز خدمات می‌تواند برای اساتید حوزه‌های علمیه یک دلجویی به حساب آید.

وی ابراز داشت: در این دیدارها یک ارتباط صمیمی بین مرکز خدمات و اساتید معظم ایجاد می‌شود و اگر اساتید پیشنهاد، نکته و راه کاری داشته باشند ارائه کرده و نمایندگان مرکز آن‌ها را مکتوب می‌کنند و آن‌هایی که قابل پیگیری باشند را پیگیری می‌کنند.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مطرح کرد: با این طرح در تلاش هستیم که یک پل ارتباطی ما بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و حوزه‌های علمیه سراسر کشور ایجاد کنیم و امیدوارم که این ارتباط دو سویه باشد.

وی ادامه داد: همه تقاضاها و پیشنهادهایی که طلاب، ممتازین، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارائه می‌کنند توسط تیم‌های سرکشی کننده به رئیس مرکز خدمات ارائه شده و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه سرکشی به خود استان را هدف دیگر این طرح عنوان کرد و گفت: در این سفرها جلسات مختلفی مابین رئیس مرکز یا نمایندگان مرکز خدمات با نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود و در این جلسات تعاملاتی در مورد چالش‌های معیشتی طلاب و راه‌کارهای ارائه خدمات فرهنگی بیشتر به طلاب صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر این طرح برگزاری جلساتی با استاندار استان‌های مختلف است بیان کرد: در این جلسات استاندار در جریان خدماتی که مرکز خدمات به طلاب و روحانیون ارائه می‌کند قرار می‌گیرد و تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌هایی که در اختیار استاندار است برای خدمت رسانی به جمعیت هدف مرکز استفاده کنیم و مقداری جذب منابع نیز از این طریق داشته باشیم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: رویکرد ما سرکشی از استان‌های محروم کشور و استان‌هایی است که حوزه‌های علمیه زیادی دارند و البته تقاضای استان و زمینه‌های استانی هم مهم است و هر استانی که زمینه این کار در آن ایجاد شود و حوزه‌های علمیه اعلام آمادگی کنند و مرکز خدمات استان نیز زمینه را فراهم کند آمادگی داریم این طرح را در آن استان اجرایی کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha