دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام قهرمانی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ قبل از تشکیل مدیریت استانی حوزه در آذربایجان غربی، 350 طلبه در استان مشغول تحصیل بودند، اما امروز این آمار به بیش از یک هزار طلبه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد قهرمانی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغین شمالغرب کشور در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه، با اشاره به فعالیت های مدیریت حوزه استان در 4 سال اخیر، گفت: قبل از تشکیل مدیریت استانی حوزه در آذربایجان غربی، 350 طلبه در استان مشغول تحصیل بودند، اما امروز این آمار به بیش از یک هزار طلبه رسیده است.

 مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با مقایسه آماری تعداد اساتید، افزود: در گذشته 30 استاد دارای حکم تدریس بودند که در حال حاضر به 100 استاد رسیده اند.

وی که در جمع حدود 400 مبلغ از استان های شمالغرب کشور سخن می گفت، با شاره به این که قبل از راه اندازی مدیریت حوزه در استان، 7 مدرسه علمیه مشغول تربیت طلاب بودند، ابراز داشت: مدارس علمیه استان به 12 مدرسه افزایش یافته، البته توسعه مدارس در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی همچنین از افتتاح مدرسه سفیران هدایت در خوی، با حضور معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با تربیت مبلغان توانمند علاوه بر تأمین نیاز های استان به مبلغ، مبلغینی را نیز  در آینده به کشورهای همجوار اعزام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی در ادامه با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: 5 هزار مدرسه آموزش پرورش نیاز به حضور روحانیون دارند.

وی در پایان، گسترش معارف اهل بیت(ع) را نیازمند همت همه مسئولان دانست و یادآور شد: در زمینه ترویج مبانی غنی شیعه گام های خوبی برداشته شده، اما این روند باید شتاب بیشتری یابد تا بتوان تشنگان معارف اهل بیت(ع) را سیراب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha