جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام سجاد

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ یا زَیْنَ الْعابِدینَ یَا بْنَ رَسُولِ. دوازدهم محرم دیگری فرا رسید و ایران اسلامی هم ناله با مدینة النبی(ص)، در سوگ شهادت سیدالساجدین(ع) غرق در ماتم عزا شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، همزمان با سالروز شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین(ع)، ایران اسلامی هم ناله با مدینه النبی(ص)، غرق در ماتم و عزا شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در مراسم عزاداری مولای ساجدان و امام عارفان حضرت سجاد(ع) به سوگواری پرداختند.

مردم انقلابی، ولایتمدار، متعهد و همیشه در صحنه ایران اسلامی در شب و روز شهادت پیشوای چهارم با حضور در اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

مراسم سوگواری پیام آور کربلا و امام العارفین در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نیز با حال و هوای خاصی در حرم های مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت بر سر و سینه زنان، نوای اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ، یا زَیْنَ الْعابِدینَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلى‏ خَلْقِهِ، یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا، اِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللَّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا، یا وَجیهاً عِنْدَ اللَّهِ، اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَّهِ را زمزمه کردند و در سوگ سیدالساجدین اشک ماتم ریختند.

بیوت مراجع عظام و علمای نامدار بلاد نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت( علیهم السلام)، همچون سنوات گذشته، با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع بی شماری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی حضرت زین العابدین(ع) پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام عصر(عج) در مدارس علمیه سراسر ایران اسلامی نیز با سیاه پوش کردن مدارس و برپایی مجالس عزای پیشوای چهارم، در سوگ شهادت فرزند رسول الله(ص) و پیام آور کربلا، ناله سر داده و  به عزاداری پرداختند. 

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha