یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدویت

حوزه/ پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: قضاوت و دادگستری جهانی یک موضوع فطری است، در حالی که اکنون مجامع جهانی تنها دم از حقوق بشر می‌زنند و از هیچ ظلمی به دیگران دریغ نمی‌کنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد، پژوهشگر عرصه مهدویت، شب گذشته در برنامه سلام زائر مسجد مقدس جمکران به بیان وظایف افراد در قبال حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) در عصر غیبت پرداخت.

وی  ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه منتظران، معرفت نسبت به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) است. شناخت حضرت حجت(عجل‌الله تعالی فرجه و الشریف) راه دوستی، محبت و تقریب شدن به آن بزرگوار را برای فرد نزدیک‌تر می‌‌کند.

این کارشناس حوزوی  با بیان این‌که معرفت به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) یک امر ضروری و مهم است، اظهار داشت: امام(علیه السلام) دارای یک ذات نورانی هستند.

 وی اضافه کرد: ما امام(علیه السلام) را نباید با سایر انسان‌ها مقایسه کنیم، چرا که ایشان دارای ذاتی نورانی است که از تمام قید و بندهای دنیا رها شده است؛ معرفت به امام معصوم(علیه السلام) سبب وابستگی فرد به ایشان شده و بدون چشم داشت به امام(علیه السلام) عشق و محبت می‌ورزد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با اشاره به این‌که امام(علیه السلام) صادقانه به خلق خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: امام(علیه السلام) فردی است که در راه سعادت بندگان قدم برداشته و هیچ توقعی ندارد.

وی یادآور شد: ایشان فدای نفس و مادیات نیست، بلکه از تمام این‌ها رها شده و تنها به فکر دستگیری و نجات افراد است؛ در حالی که امروز وابستگان به دنیا برای رسیدن به اهداف خود دم از حقوق بشر می‌زنند، ولی تنها اهداف خود را دنبال می‌کنند.

پژوهشگر عرصه مهدویت در ادامه سخنان خود به برکات وجود امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) پرداخت و اظهار داشت: امام(علیه السلام) برای تمام عالم خیر و برکت هستند و تمام خیرات خداوند متعال به واسطه امام(علیه السلام) به موجودات عالم می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: معصوم(علیه السلام) ثمره نظام خلقت هستند که خدا به وسیله امام زمان(علیه السلام) هر خیری را به بندگان و تمام موجودات عالم می‌رساند؛ اگر حجت الهی نباشد زمین اهل خود را فرو می‌برد، فلسفه خلقت عالم، معصوم(علیه السلام) است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد تأکید کرد: خدا تمام گوهر جمال و جلال خود را در ذات امام(علیه السلام) متجلی کرده است؛ اگر عالم ثمره خود را از دست بدهد چیزی جز لایه تاریک مادیت باقی نخواهد ماند، اگر معصوم(علیه السلام) نباشد فلسفه آفرینش لغو بوده و هیچ موجودی نخواهد بود.

وی ادامه داد: ادامه بقای موجودات به سبب وجود حجت الهی است؛ خیری به ما نمی‌رسد مگر این‌که امام زمان(علیه السلام) درباره آن آگاه باشند، عبادت کردن خیرات معنوی افراد است که به سبب برکت وجود امام(علیه السلام) به فرد می‌رسد.

این پژوهشگر حوزوی  نیاز به منجی را یک نیاز فطری دانست و بیان داشت: تمام ادیان نیز به منجی اعتقاد دارند، این نیاز فراگیر بوده و مطابق فطرت افراد است؛ فلسفه وجودی ادیان آسمانی پاسخگویی به نیازهای فطری افراد است و هر دین آسمانی نیاز به منجی را بیان می‌کند.

وی افزود: عقیده به منجی جهانی، قضاوت و دادگستری جهانی یک موضوع فطری است؛ در حالی که اکنون برخی مجامع جهانی تنها مدعی دادگستری هستند،  ولی از هیچ ظلمی به دیگران دریغ نمی‌کنند.

 حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد درباره علت برخاستن افراد هنگام بیان نام صاحب الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه) گفت: قیام در حقیقت احترام و اعلام آمادگی برای پیروی از امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) است.

پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این‌که امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) بر تمام موجودات احاطه دارند، عنوان کرد: ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) عین‌الله ناظر هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha