جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جنتی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال با تلاش های صورت گرفته بیش از 700 هزار نفر در اربعین حسینی به زیارت امام حسین(ع) که نمایش باشکوه دینی است، مشرف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی جنتی ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی جوادی آملی به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: این وزارتخانه تلاش می کند در حوزه فرهنگی از نیروهای خوش فکر، فاضل، متدین، معتقد به نظام انتخاب کرده و خط و خطوط سیاسی در آن دخالتی نخواهد داشت.

وی با بیان این که در حوزه نظارت بر کتاب اقدامات مهمی صورت گرفته است، ابراز داشت: برای حوزه کتاب از 21 شخصیت علمی فرهیخته و دینی که متخصص و مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، استفاده شده است.

*برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیش از 500 غرفه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که باید فضایی سالم در حوزه مطبوعات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هفته گذشته نمایشگاه مطبوعات با بیش از 500 غرفه برگزار شد که برخی از این غرفه ها متعلق به حوزه دین و اندیشه بوده که فعالیت های بسیار جالب و قابل توجهی داشتند.

*بیش از 6000 نشریه در کشور مجوز انتشار دارند

جنتی با بیان این که در حال حاضر بیش از 6000 نشریه مجوز انتشار در کشور دارند که برخی از آنها فعال نیستند، ادامه داد: سال گذشته 60 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد که  35 هزار آن چاپ اول بوده است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه سینما تصریح کرد: ما امروز گرفتار فیلم هایی هستیم که از گذشته ساخته شده و در این خصوص نظرات گوناگونی بیان می شود که ما تلاش داریم با اصلاحاتی، آنها را نمایش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: این وزارتخانه در حوزه فیلم و فیلمنامه نظارت ها را افزایش داده است.

*حضور 700 هزار نفر از ایران در مراسم اربعین حسینی در عراق

جنتی با اشاره به اینکه بر اساس توافق با سعودی ها در سال گذشته حدود 800 هزار نفر به حج عمره مشرف شدند، اظهار داشت: همچنین در سال گذشته 500 هزار نفر برای اربعین به عتبات عالیات رفتند که امسال نیز با تلاش های صورت گرفته بیش از 700 هزار نفر به زیارت امام حسین(ع) که نمایش باشکوه دینی است، مشرف خواهند شد.

وی افزود: همچنین برای افزایش رفاه حال زائران، هماهنگی هایی صورت پذیرفته تا خدمات رفاهی و حمل و نقل در کشور عراق بیش از گذشته فراهم باشد.

*از رهنمودهای علما استفاده خواهیم کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان هدف از حضور در قم را استفاده از رهنمودهای علما و مراجع عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا فعالیت های بهتری بیش از گذشته ارائه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha