جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخانه بنیاد تبلیغ و ارشاد

حوزه/ مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد گفت: از جمله مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، هزینه بالای پست است که به عنوان مثال برای ارسال 10 کیلو کتاب به کشورهای مختلف، باید مبلغ 400 هزار تومان پرداخت کنیم که هزینه هنگفتی را برای ما دارد.

حجت الاسلام سید محمد علی علوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به تشریح فعالیت های بنیاد تبلیغ و ارشاد پرداخت  و گفت: این بنیاد که در گذشته مؤسسه بوده، در سال 1405 هجری قمری توسط آیت الله سیدعادل علوی فعالیت خود را با چاپ مجله« الکوثر» آغاز و در ادامه ماهنامه صوت الکاظمین و عشاق اهل بیت(ع) را نیز راه اندازی کرد که به کشورهای گوناگونی همچون عراق، لبنان، سوئد، استرالیا، عربستان، کشورهای خلیج و آفریقا ارسال می شود.

وی با بیان این مطلب که مؤسسه اسلامی جهانی تبلیغ و ارشاد از سه سال گذشته به بنیاد «تبلیغ و ارشاد» تبدیل شده است، اظهار داشت: مجله الکوثر، مؤسسه تبلیغ و ارشاد، انتشارات تبلیغ و ارشاد، مؤسسه اطفالنا، دارالمحققین امام صادق(ع)، ماهنامه زبان فارسی حق، ماهنامه صوت الکاظمین، شبکه اینترنتی الکاظمین، شبکه اینترنتی علوی نت، حسینیه کاظمینی ها در ایران، مدرسه علمیه علوی، درمانگاه امام زین العابدین(ع)، دارالترجمه، مؤسسه صوتی و تصویری، مسجد علوی، صندوق قرض الحسنه و ... از زیرمجموعه های بنیاد تبلیغ و ارشاد می باشد.

مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد ابراز داشت: انتشارات این بنیاد تا به امروز قریب به 600 عنوان کتاب در موضوعات گوناگون را به چاپ رسانده است.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان ساخت: فعالیت اصلی مؤسسه «اطفالنا» چاپ مجله ای به زبان های اردو، عربی، فرانسه و فارسی است که مخصوص به کودکان بوده و با محتوایی متناسب با این سنین به چاپ می رسد.

وی با اشاره به شبکه اینترنتی الکاظمین، تصریح کرد: این شبکه اینترنتی، مقدمه ای برای راه اندازی شبکه ماهواره ای الکاظمین است که انشاالله به زودی به روی آنتن خواهد رفت.

مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد با اشاره به سایت «علوی نت»، بیان داشت: در حال حاضر در این سایت صوت درسی، متن درسی و کتب آیات، مددی و سید محمدرضا جلالی بارگذاری شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: از دیگر فعالیت هایی که در این مؤسسه انجام می پذیرد، نظارت بر حسینیه کاظمینی ها در سراسر ایران است که در شهرهایی همچون تهران، قم، مشهد، اهواز، اصفهان، خمینی شهر، کاشان، قرچک، دولت آباد تهران و ... حسینیه داشته و برخی تحت نظارت مستقیم و برخی تحت نظارت غیرمستقیم آیت الله سیدعادل علوی بوده و کتابخانه هایی در آنجا دایر شده است.

وی ابراز داشت: در مرکز دارالمحققین امام صادق(ع) بیش از 50 هزار جلد کتاب وجود دارد که محققین و پژوهشگران از آن استفاده می نمایند.

مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد به فعالیت های دارالترجمه اشاره و خاطرنشان کرد: در این مرکز مقالات، کتب و سایت ها به زبان های اردو، فرانسه، انگلیسی، عربی، ترکی، کردی و ... ترجمه می شود.

حجت الاسلام علوی با اشاره به فعالیت های مؤسسه صوتی تصویری این بنیاد، تصریح کرد: این مؤسسه به منظور برنامه سازی  برای شبکه های ماهواره ای گوناگون راه اندازی شده و تا به امروز بالغ بر 130 مجموعه از عناوین و شخصیت های مختلف ساخته است.

وی ادامه داد: با شبکه های ماهواره ای اهل بیت(ع)، الانوار، الجوادین، الکاظمین، العهد، المعارف، الولایه، الجزیره، الاهواز، العالم، الفرات، الکوثر، کربلا، ثامن، الصراط و ... تعامل داشته و برای آنان برنامه سازی می کنیم.

مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد یکی از فعالیت های این بنیاد را چاپ دوره "رساله الاسلامیه" عنوان کرد و گفت: این دوره مجموعه کتاب های آیت الله سید عادل علوی در 120 جلد است که تا به امروز 35 جلد از آن به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام علوی افزود: چاپ موسوعه "العلوی المسیر للشباب"، از دیگر فعالیت های ماست که سه دوره از آن در موضوعات گوناگون به اتمام رسیده است.

وی حضور در نمایشگاه های کتاب را یکی از فعالیت های این بنیاد دانست و ادامه داد: شرکت در نمایشگاه های تهران، قم، نجف و کاظمین از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

مدیر بنیاد تبلیغ و ارشاد اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، هزینه بالای پست است که به عنوان مثال برای ارسال 10 کیلو کتاب به کشورهای مختلف، باید مبلغ 400 هزار تومان پرداخت کنیم که هزینه هنگفتی را برای ما دارد.

حجت الاسلام علوی در پایان ابراز داشت: به دلیل همین مشکلات بسیاری از این فعالیت ها از جمله تعامل و پاسخ به سئوالات و شبهات 5 هزار عضو خارجی تعطیل شده و همانند گذشته نمی توانیم پاسخ نامه ها، مجلات و کتب های گوناگون برای شیعیان کشورهای جهان ارسال کنیم.

خاطرنشان می شود؛بنیاد تبلیغ و ارشاد واقع در خیابان فاطمی(دورشهر) کوچه 12پلاک 9 قرار دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    میشه یک شماره تماس هم برای ارتباط با این بنیاد بگذارید. ممنون
  • سیفی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    شماره تلفنشون رو ندارید؟ اگر هست بذارید. ممنون