دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنگره

حوزه/ یکی از علمای اسلامی کشور گرجستان گفت: وجود شبکه های افراطی یکی از مسائلی است که دشمنان آن را دنبال می کنند و آنها با ترویج اختلافات در تلاش هستند تا روحیه تحمل مخالف را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» رامین ایدیگوف  در  کنگره  خطر جریان های افراطی و تکفیری از نگاه علمای جهان اسلام اظهارداشت: از مسئولان و متولیان این کنگره به ویژه آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی قدردانی می کنم که این همایش مهم را برگزار کردند.

وی گفت: امروزه خطر افراط گرایی دینی تمام جوامع را در برگرفته و این تنها به کشته شدن مسلمانان محدود نمی شود و برای مبارزه با آن نیاز به هم اندیشی و خشکاندن ریشه های آن است.

این  عالم گرجستانی  بیان داشت: این موضوع دامن همه کشورها را می گیرد و باید تلاش کرد تا جلوی ترویج این اندیشه ها را گرفت.

رامین ایدیگوف بیان داشت: این افراطی گری ها موجب تفرقه ها شده و مشکلات بسیاری را در بر داشته است. با وجود همه رشد و پیشرفت اما هنوز اندیشه های دقیق اسلامی برای دیگران تبیین نشده و همین امر موجب مشکلات بسیاری از جمله کدورت شده است.

وی گفت: وجود شبکه های افراطی یکی دیگر از مسائل است که دشمنان آن را دنبال می کنند و آنها با ترویج اختلافات در تلاش هستند تا روحیه تحمل مخالف را کاهش دهند.

این عالم کشور گرجستان گفت: کشور گرجستان به منظور ایجاد ارتباط با جامعه مسلمانان، اداره مسلمانان گرجستان تاسیس شده که حلقه ای میان مسلمانان و دولت است.

 

وی بیان کرد: با این وجود متاسفانه بسیاری از افراد درگیر و جذب گروه های افراطی شده اند که در تلاش هستیم آنها را توجیه کرده و از رشد و تفکر افراطی گری در گرجستان جلوگیری کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha