دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شکور پاشازاده

حوزه/ مفتی اعظم آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر اتحاد امت اسلامی تاکید دارد ابراز داشت: امام راحل(ره) پایه گذار تقریب امت اسلام بود و امروز نیز رهبر معظم انقلاب در مقابل فاجعه های داعش و صهیونیست ها سد محکمی ساخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، الله شکور پاشازاده صبح امروز در دومین روز کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه  جهان اسلام توسط تکفیری ها که به صورت عامدانه به جنگ کشیده شده است، اظهار داشت: تکفیری ها به تخریب تمدن و تضعیف اسلام پرداخته اند.

وی افزود: بمب گذاری و ترورهای مسلمین، پخش کاریکاتورها علیه اسلام و توهین به قرآن موجب خدشه دار شدن اسلام شده است.

مفتی اعظم آذربایجان با اشاره به اینکه این روزها توسط اسرائیل علیه مسجدالاقصی جنایاتی صورت می گیرد گفت: علت افزایش درگیری ها در فلسطین به دلیل جنایات تکفیری ها  است.  

پاشازاده با بیان اینکه تکفیری ها تهدید جدی برای امنیت جامعه و اسلام ها هستند، ابراز داشت: جهان اسلام در معرض خطر بزرگ و تخریباتی قرار گرفته است که تبدیل به یک فاجعه می شود.

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها امروز در عراق  و سوریه و افغانستان و آذربایجان تلاش می کنند تا وحدت را از بین ببرند، گفت: امروز جهان اسلام با داعش تهدید می شود؛ ما مسلمانان نمی توانیم نسبت به درگیری های نظامی بی تفاوت بمانیم. 

مفتی اعظم آذربایجان با بیان این که غربی ها با ایجاد داعش و تکفیر دولت های مسلمین را تضعیف می کنند، گفت: دشمنان به دنبال غصب نفت و گاز سرزمین های اسلامی هستند.

پاشازاده با اشاره به اینکه تکفیری ها بازی خوردگان نقشه های غربی هستند، ابراز داشت: با فتنه تکفیر قبور اصحاب پیامبر(ص) با خاک یکسان شده است و با شعار الله اکبر سر افراد را می برند و کودکان و زنان به شکنجه و قتل می رسانند.

وی با بیان اینکه اسلام با خطر بزرگ تکفیر مواجه شده است، گفت: غربی ها می خواهند نفوذ اسلام و معنویت را در دنیا با خدشه مواجه کنند.

مفتی اعظم آذربایجان با اشاره به اینکه نمی توان در مقابل برادرکشی و جنایت های نظامی و تروری داعش و اسرائیل سکوت کنیم، ابراز داشت: همکاری جوامع اسلامی یکی از راه های موثر در مبارزه با افراط گرایی است.  

پاشازاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر اتحاد امت اسلامی تاکید داشته است، ابراز داشت: امام راحل(ره) پایه گذار تقریب امت اسلام بود و امروز نیز رهبر معظم انقلاب  در مقابل فاجعه داعش و صهیونیست ها سد محکمی ساخته است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha