شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علوم انسانی باید حالت اسلامی به خود بگیرد و جای فرضیه های غربی را برای تزریق در دانشگاه ها بگیرد گفتند: باید با همکاری حوزه و دانشگاه علوم انسانی اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید شامگاه  امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان این که امام صادق(ع) می فرمایند، کسانی که از زمان آگاه هستند، هیچ گاه غافلگیر نمی شوند، اظهار کردند: زمان و مکان یک اصطلاح فلسفی و یک اجتماع، اجتماعی دارد.

ایشان با اشاره به این که در فلسفه زمان به معنای مقدار حرکت است و مکان به معنای پر کردن جای خالی است گفتند: در اصطلاح ائمه(ع) و امروزه زمان به معنای شرائط حاکم در جامعه است.

این مرجع تقلید با بیان این که قبل از انقلاب با مشکل دانشگاه و کنکور روبرو بودیم تصریح کردند: این مشکل محرومیت ها و گرفتاری های زیادی را به وجود آورده بود، ولی به بعد از انقلاب این مشکل توسط دانشگاه آزاد اسلامی رفع شد.

ایشان با اشاره به این که در زمان تاسیس دانشگاه آزاد نیز از این عمل تقدیر کردند و گفتند: اکنون با وجود دانشگاه آزاد اسلامی مشکلی در ورودی دانشگاه نداریم و باید از آن تقدیر شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که دانشگاه آزاد باید سعی کند تا در هر شهری بومی آنجا را بپذیردبیان داشتند: این کار هم هزینه را کمتر می کند و هم فرهنگ شهر آسیب نمی بیند.

ایشان توجه به علوم انسانی را بسیار مهم دانستند و گفتند: علوم انسانی آن پیشرفت لازم را از لحاظ محتوا نکرده است، روانشناسی ما فعالا اسلامی نیست و اگر باشد کمرنگ است.

این مرجع تقلید با بیان این که علوم انسانی باید حالت اسلامی به خود بگیرد و جای فرضیه های غربی را برای تزریق در دانشگاه ها بگیرد ابراز داشتند: در قم موسسه امام خمینی(ره) تلاش های بسیاری در این راستا انجام داده است و باید با همکاری حوزه و دانشگاه علوم انسانی اسلامی شود.

ایشان با اشاره به این که باید در دانشگاه آزاد اسلامی رتبه هایی  تاسیس شود که به درد مردم بخورد گفتند: برخی از رشته ها تنها وقت دانشجو را تلف می کنند و خروجی های دانشگاه گره ای از مشکلات مردمم را حل نمی کند.

حضرت آیت الله سبحانی انتخاب استاد برای تدریس در دانشگاه را مهم دانستند و گفتند: باید اساتیدی را انتخاب کنید که مومن به اسلام باشند و خداشناسی را در کنار آموزش درس های خود تعلیم دهند و ذهن دانشجو را متوجه عالم بالا کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha