پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از استمرار حضور مبلغان درقم گفتند: بسیاری از مساجد روستایی و شهری در استان‌های کشور از وجود مبلغان دینی بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز  در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کردند: با توجه به گزارش‌های رسیده، بسیار از مساجد روستایی و شهری در استان‌های کشور از وجود مبلغان دینی بی‌بهره هستند.

ایشان با انتقاد از استمرار حضور مبلغان در قم تصریح کردند: حدود 70 هزار مبلغ دینی در قم حضور دارند که این رویه محصل مادام العمر در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

این مرجع تقلید بر لزوم تربیت مبلغان توانمند و به‌روز تاکید کردند و گفتند: سازمان تبلیغات اسلامی باید در کنار اعزام مبلغان، به تربیت مبلغان و خطیبانی در طراز مرحوم فلسفی بپردازد.

استاد خارج فقه و اصول  حوزه علمیه قم  به  بایسته‌های تبلیغ دین در شرایط کنونی اشاره کردند و افزودند: مبلغ دین بودن تنها به معنای این نیست که قرآن و حدیث را بلد باشند، بلکه مبلغ توانمند باید با تسلط بر آیات قرآن کریم، احادیث و تاریخ بتواند این مفاهیم را در لباس روز بیاورد.

جای مرحوم فلسفی در تهران خالی است

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: مرحوم فلسفی 60 سال در تهران منبر رفت و دو سال پایانی عمرش منبرش نو بود و چون به دریای قرآن و روایات و تاریخ متصل بود، منبرش کهنه نشد. امروز جای مرحوم فلسفی در تهران خالی است.

ایشان  ادامه دادند: در زمان ما هم آقای قرائتی 30 سال است که در تلویزیون درس می‌دهد و صحبت‌هایش باز هم مشتری دارد، چون متصل به قرآن و روایات است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید از توده مردم غفلت شود، اظهار کردند: مبلغان توانمند باید نیازهای روز مردم را پاسخگو باشند و مردم را اقناع کنند.

ایشان  اظهار کردند: سازمان تبلیغات اسلامی باید مدرسه یا مرکزی داشته باشد و مبلغانی که دارای تن صدای خوب و هوشیاری و حافظه بالا هستند و به کتاب، سنت و تاریخ توجه دارند را تربیت و اعزام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha