پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور حوزه‌های علمیه و روحانیت، از استقرار حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در دیدار با آیت‌الله العظمی سبحانی اظهار کردند: کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی در نوع خود بی‌نظیر و حرکتی نو بود که برای اولین بار توسط دو مرجع تقلید گرانقدر در سطح بین‌المللی برگزار شد.

وی گفت: این کنگره جهانی در داخل و خارج کشور تاثیرات مثبت فراوانی بر جای گذاشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مورد انتظار این مرجع تقلید پیرامون تربیت خطیبان و مبلغان توانمند توسط سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند ولی سازمان تبلیغات اسلامی در دو سال اخیر اقدام به تربیت تعداد قابل توجهی مربی - مبلغ در قم کرده است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اسکندری با اشاره به استمرار طرح تربیت مربی مبلغ تاکید کرد: افرادی که در این طرح آموزش می‌بینند از توانمندی خوبی برخوردارند و به جلسات کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها و مدارس اعزام می‌شوند.

به گفته مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور حوزه‌های علمیه و روحانیت، در حال حاضر حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت کشور استقرار دائم دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان قم، حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری در پایان ضمن قدردانی از آیت‌الله العظمی سبحانی که دبیری علمی کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی را بر عهده داشتند، افزود: تربیت خطیبان و مبلغان توانمند و به‌روز که از توصیه‌های حضرتعالی به سازمان تبلیغات اسلامی است را به مسئولان این سازمان انتقال خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha