پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ایام فاطمیه از تعظیم شعائر اسلامی و احیای امر اهل بیت(ع) غفلت نکنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی و ایام فاطمیه، مسئولیت شیعیان را در زنده‌نگه داشتن و احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سنگین دانست.

به اعتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ارزشمندترین رفتار مومنانه در نوروز فاطمی این است که زنده‌بودن و مرگ را از نوروز عبرت گرفت و به سمت زندگی پاک بر مدار حضرت فاطمه زهرا(س) رفت.

وی اضافه کرد: با توجه به شان و جایگاه علمی، معنوی و الهی حضرت زهرا(س) که در روایات و شریعت ما از آن حضرت به عنوان علت آفرینش، ام الائمه الاطهار، محبوبه پروردگار و پاره تن رسول خدا یاد شده و مکتب بالنده شیعه حول محور تفکر و اندیشه‌های ناب آن حضرت و فرزندان معصومش بنا شده است، ضرورت دارد امت اسلامی و مردم محب و مطیع اهل بیت(ع) همراه و همگام با مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری با همه وجود در فاطمیه دوم به سوگ بنشینند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرده که شرکت در مجالس و محافل وهیئت‌های مذهبی و سخنرانی و مدیحه سرایی سرلوحه برنامه‌های مومنان در این ایام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به توطئه‌هایی پیچیده دشمنان مکتب نورانی اهل بیت(ع) از امت اسلامی خواست که با تمسک به سیره اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر اسلامی، توطئه‌گران را ناکام بگذارند.

وی افزود: مردم ما ضمن توجه به مسئله مهم وحدت اسلامی، ذره‌ای از عقائد و باورهای دینی خود کوتاه نمی‌آیند و بر این باورها پافشاری می کنند و همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا روزی که فرزند رشید و برومند حضرت فاطمه زهرا(س) یعنی وجود مبارک حضرت امام مهدی(عج) ظهور کند و جامعه بشری را از نابسامانی‌ها نجات دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: مردم ما با همین مناسبت‌ها سرزنده‌اند، بنابراین حتی لحظه‌ای نباید از اقامه امر اهل بیت(ع) غفلت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از آحاد امت اسلامی و هیئت‌های مذهبی و روحانیون و ائمه جماعات و شاعران و مداحان اهل بیت(ع) انتظار دارد مجالس و محافل گرامیداشت حضرت فاطمه زهرا(س) را در شان آن بزرگوار برپا کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha