دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی، با حضور 530 نفر از راه یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام علی مصائبي، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، اظهار داشت: مرحله استانی با حضور 530 نفر از راه یافتگان به این مرحله  از 11 تا 13 آذرماه، با شركت برادران و خواهران در اروميه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، خاطرنشان كرد: مسابقه در دو گروه سنی زیر 16سال که به نام شکوفه‌هاست و بالای 16 سال در رشته‌های حفظ کل، تجوید و صوت و لحن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصائبی، تعداد شرکت کننده برادران را 240 نفر اعلام کرد و گفت: 130 نفر در رده سنی بزرگسالان و 110 نفر زیر 16سال و در رده شکوفه‌های قرآنی با هم به رقابت می‌ پردازند.

وی به دیگر رشته‌های اين دوره از مسابقات استاني اشاره كرد و افزود: در مرحله استانی شرکت کنندگان در 19 دوره مدیحه‌سرایی و همخوانی، 7 دوره اذان و 6 دوره ابتهال با هم رقابت می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تعداد رقابت کننده در رشته اذان را 100 نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد برادران در رده بزرگسال که در رشته اذان به مرحله استانی راه یافته‌اند 60 نفر و شکوفه‌های زیر شانزده سال 40 نفر است که برترین این افراد به مرحله کشوری معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام مصائبی، با اشاره به حضور داوران بین المللی در این دوره از مسابقات، گفت: همه داوران این مسابقه از خارج استان و بین‌المللی هستند که با نظارت و همکاری 50 نفر از سازمان اوقاف، مسابقه را داوری می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha