شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: یکی از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام همین مسأله وقف است که از قدیم الایام تا به امروز مردم متدیّن ما از این راه توانسته اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدّس و آثار و برکات آن کمک نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تشکر از اقدامات ایشان و برنامه های مفیدی که در این نهاد انجام می گیرد اظهارداشتند: از اینکه شما اهتمام دارید تا نیّات واقفین را رعایت نموده و به مقاصد بلند آنان حتی الامکان توجه نمایید، بسیار جای خوشوقتی است.

ایشان  بیان داشتند: یکی از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام همین مسأله وقف است که از قدیم الایام تا به امروز مردم متدیّن ما از این راه توانسته اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدّس و آثار و برکات آن کمک نمایند.

معظم له  در بخش دیگری از سخنان  خود گفتند:: وقتی ما واقفین را در طول قرون متمادی نگاه کنیم می بینیم انسان های بسیار با ایمانی بوده اند که از گروه های مختلف مانند، دانشمندان و رجال کشوری در میان آنها وجود داشته اند که اگر بتوانیم شخصیت آنها را برای مردم بازگو کنیم و نیّات پاک آنها را در امور خیریه منتشر نماییم، خود تاریخ بزرگ و درخشان برای کشور و مردم با ایمان ما می باشد.

این مرجع تقلید ضمن اشاره به مطالب بسیار دقیق و ظریف و زیبایی که در وقفنامه ها آمده است بیان داشتند: وجود این همه وقفنامه با این عبارات بلیغ، فصیح و زیبا دلالت دارد که مردم ما همیشه انسان های هنردوست، عالم پرور و خیرخواه بوده اند. این سابقه های خوب برای کشور ما از بهترین آثار تاریخی می باشد..

حضرت آیت الله صافی در پایان افزودند: انشاء الله با اهتمامی که شما دارید بتوانید بیش از پیش به این مقاصد بلند اسلامی و اهداف عالی وقف توجّه نموده و حقیقت این سنّت حسنه را به مردم معرّفی نمایید. من هم برای موفقیت شما دعا می کنم و امّیدوارم که در ظلّ عنایات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا در انجام وظایف شرعی موفق باشید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha