پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس شومان - الازهر

حوزه / خواسته ما از واتیکان این است که موضع رسمی خود را در مورد احترام به دین اسلام بیان کند تا شایعات مطرح شده در مورد سخنان سابق و ناشایست پاپ واتیکان در مورد اسلام و مسلمانان برطرف شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عباس شومان وکیل دانشگاه الازهر آمادگی و استقبال الازهر را برای گفتگوی بدون محافظه کاری با واتیکان و در هر زمان اعلام کرد تا در مورد چهارچوب گفتگو و اصول آن ، توافق شود.

 وی همچنین از سخنان اخیر پاپ واتیکان و تبرئه اسلام از تروریسم تقدیر کرد و این سخنان را مایه حفظ حرمت دین اسلام دانست.

شومان گفت: در خلال سفر اخیر خود به واتیکان برای شرکت در کنفرانس مبارزه با برده داری مدرن، پاپ از این سفر استقبال کرد که این می تواند روزنه امیدی برای از سر گیری گفتگو میان الازهر و واتیکان باشد. وی این دیدار را خوب و مثبت توصیف کرد و گفت که پاپ از مشارکت الازهر اظهار خرسندی نموده است.

وی افزود: خواسته ما از واتیکان این است که موضع رسمی خود را در مورد احترام به دین اسلام بیان کند تا شایعات مطرح شده در مورد سخنان سابق و ناشایست پاپ واتیکان در مورد اسلام و مسلمانان برطرف شود.

وی افزود: الازهر سند صادر شده توسط واتیکان در آن کنفرانس را امضا نمود و نمایندگان ادیان آسمانی نیز آن را امضا نمودند البته پس از اعمال برخی اصلاحات مورد نظر الازهر در جهت متناسب شدن این سند با دیدگاه اسلام و الازهر در مورد تحریم بردگی.

یادآور می شود که سال 1389 دانشگاه الازهر در مصر روابط خود را با کلیسای کاتولیک قطع کرد. این دانشگاه در اعتراض به سخنان پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان، اعلام کرد گفت و گوهای دوره ای خود با واتیکان را متوقف کرد.

دانشگاه الازهر، سخنان پاپ سابق درباره لزوم حفاظت از مسیحیان در خاورمیانه را علت قطع رابطه اعلام کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha