چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابراهیمی- مازندران

حوزه / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شانزده آذر را نمادی از بیداری انسان هایی آگاه، ولایی و با بصیرت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران به مناسبت روز دانشجو، طی سخنانی، با اشاره به خاطره حماسی شهادت سه تن از دانشجویان مسلمان و مبارز میهن اسلامی که پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است، گفت: ١۶ آذر که به حق به عنوان «روز دانشجو» نام‌گذاری شده است، یادآور رسالتی است که تمسک به آن به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتباری اسلامی می‌بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اذعان داشت: دانشجویان و دانشگاهیان همواره در بزنگاه‌های تاریخی و برهه‌های حساس از انقلاب شکوه‌مند اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی قرار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نیز جامعه دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ شانزده آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود، تصریح کرد: آینده روشن میهن ما چشم اندازی سرشار از عشق و امید مبتنی بر دیانت، خردورزی، بصیرت، و کرامت‌های الهی و انسانی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران همچنین گفت: بر همگان واجب است که با توجه به مقطع حساس کنونی که کشور نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی روزافزون می‌باشد، دست به دست هم با حفظ کرامت دانشجو و دانشگاه به گسترش فضای امید و نشاط و تلاش در راستای رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش و نیز سربلندی اسلام و ایران عزیز کمک نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نقش پر رنگ دانشجویان در پیشبرد اهداف ولایی این انقلاب، اذعان داشت: دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع و پیشاپیش همگان با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای پدرانه و دلسوزانه ایشان در عرصه های مختلف در برابر هجمه های بی سرانجام دشمنان حضوری فعالانه داشته است.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال،آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است و لذا دانشگاه باید نشانه حرکت رو به جلو و پیشتاز در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha