پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
l

حوزه / آموزش‌های مدرسه‌ای در شکل گیری شخصیت عقلانی، فکری، فطری و دینی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ناصری با اشاره به نقش روحانیت درتحقق تربیت دینی افزود : روحانیت از دیرباز برای تربیت نوجوانان وجوانان حضور فعال داشته است.

امام جمعه یزد، اهمیت آموزش های مدرسه ای درشکل گیری شخصیت عقلانی ، فکری ، هویتی وشخصیت اسلامی ، دینی وفطری دانش آموزان را یادآورشد وافزود حوزه باید در این عرصه اهتمام بیشتری داشته باشد.

 وی ،نقش خطیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان را خاطرنشان کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان گلوگاه آموزش وپرورش است و معلمانی که از این دانشگاه وارد آموزش وپرورش می شوند باید با فراگیری علوم وآموزش های لازم ازهرجهت توانائی تربیت دینی وعلمی دانش آموزان را کسب کنند .

امام جمعه یزد با یادآوری این نکته که دانش آموزان ما درانتخاب الگو با مشکل مواجه هستند، بر توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان ، آموزش ضمن خدمت معلمان ، تهیه وتدوین کتابه های درسی و آموزش خانواده ها تاکید کرد.

در ادامه این  نشست، دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه ووزارت آموزش وپرورش تشکیل این ستاد را از مطالبات وپیگیری های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) دانست وافزود: هرچند حضور روحانیت درفعالیت های آموزش و پرورش رسمی وعمومی کشور به قبل از انقلاب باز می گردد و بعد از پیروزی انقلاب نیز  اهتمام زیادی دراین زمینه صورت گرفته است  ولی این جریان با تاکیدات مقام معظم رهبری درمورد رسالت خطیر حوزه علمیه درقبال آموزش وپرورش درسفرسال 89 به قم روند تازه ای به خود گرفت تا مطالبات معظم له را دراین راستا پیگیری نماید.

حجه الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی درادامه به ضرورت تحقق آموزه ای علمی و تربیتی  دررفتار دانش آموزان اشاره کرد و افزود زمانی این آموزه ها محقق می‌شود که آثار آن  درجامعه و رفتار افراد نمود پیدا کند، به طوری که آمار طلاق، اعتیاد، ناهنجاری ها ، بزهکاری ها کاهش وگرایش به نماز ، ازدواج و پایداری خانواده ها افزایش یافته باشد.

وی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را نقشه راه و فصل مشترک حاکمیت و مردم دانست و بر ضرورت فراهم آوردن زمینه علمیاتی واجرائی کردن این سند تاکید نمود وافزود: در این سند، چهار عرصه تعاملی بین حوزه علمیه وآموزش وپرورش شامل عرصه تربیتی وتبلیغی ، پژوهش ، تربیت نیروی انسانی و برنامه ریزی درسی تدوین شده است.

درابتدای این نشست "علی سرداری " معاون پرورشی و فرهنگی استان و "رستگاری " مسئول کمیته مهدویت گزارشی از اقدامات انجام شده درزمینه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزدو برنامه های مهدویت را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha