چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعزام مبلغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اعزام بيش از 770 نفر از روحاني و مبلغ به سراسر استان به مناسبت هاي مختلف و در قالب طرح هاي اجرايي اوقاف در سال جاري خبرداد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  رضا صادقي، ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت روز 29 آذر ماه، آغاز هفته وقف به تشريح و توضيح  مهمترين برنامه هاي صورت گرفته در سال جاری پرداخت و بيان كرد: تعداد موقوفات در سال 93 بالغ بر 125 مورد بوده است  كه ارزش ريالي آن بيش از 150 ميليارد ريال می باشد كه این مهم شامل وقف هایی چون مساجد، تكايا، حسينيه ها، دارالقران و موقوفاتي منفعتي است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  برنامه هاي  فرهنگي اجرا شده در سال جاری را هم مدنظر قرار داد و متذكر شد: طرح نوروزي آرامش بهاري در كنار امامزادگان 300 بقعه  برگزار شد، همچنين برپايي خيمه هاي معرفت در طول سال علي الخصوص به مناسبت ايام ويژه سال با محوريت مشا.وره خانواده و پاسخگويي به مسائل شرعي و اعتقادي ازديگر برنامه های این بخش است.

وي تصريح كرد: اعزام 198 روحاني در طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي و نشاط معنوي در 310 بقعه متبركه و اعزام  570 نفر از روحانيون و طلبه در طرح بصيرت عاشورايي در سراسر استان اصفهان  از  دیگر جمله برنامه هاي شاخص در سال 93 توسط اداره اوقاف بوده است.

حجت الاسلام صادقی درادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته وقف اظهارداشت: ديدار با علماي استان، حضور و غبار روبی مزار شهدا و ديدار با جانبازان و  مسئولين شوراي شهر از جمله برنامه های این هفته است.

وی عنو.ان كرد: با توجه به وجود بيش از 4 هزار واقف بانو در كشور و همچنين اختصاص بيش از 20 درصد از واقفان و خيرين استان اصفهان به بانوان، نشست تخصصي وقف بانوان به همت اداره كل اوقاف تشكيل خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: افتتاح پروژه عمراني كتابخانه علامه مجلسي براي خواهران و برادارن به صورت مجهزو ديجيتالي و با قابليت هاي زياد  و همچنين كلنگ زني طرح توسعه   امامزاده اسحاق خوراسگان از جمله برنامه هاي شاخص در روزهاي آتي  است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاري همايش  تجليل از واقفين  و كميته ياوران وقف و رسانه  در 4دي ماه با حضور دكتر علي اكبر ولايتي مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب، خبرداد و

وي تاكيد كرد: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان در سطح كشور موفق به كسب رتبه نخست در كشور در اموري چون توسعه و تكميل پروژه هاي عمراني بقاع متبركه و همچنين طرح سوگواري ياس نبوي و آرامش بهاري  شده است.

حجت الاسلام صادقي یادآورشد:در استان اصفهان بيش از 718 امامزاده  و 13هزار و 600 موقوفه وجود دارد كه شامل موقوفات انتفاعي و منفعتي است

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha