دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 341127
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
تقدیر از پژوهشگران قزوین

حوزه/ آیین تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه علمیه قزوین با حضور مسئولین، اساتید، محققان و طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه علمیه قزوین، ظهر امروز با حضور، حجج اسلام والمسلمین محمد حسن باریک بین، امام جمعه موقت قزوین، سید موسی ابراهیمی مدیرحوزه استان، نعمت الهی مدیرکل تبلبغات اسلامی، فرماندار، جمعی از مدیران، معاونین و طلاب مدارس علمیه،  در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید مصطفی ابراهیمی، معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین با تبریک روز پژوهش به پژوهشگران، بیان کرد: فعالیت های پژوهشی از گذشته های تا به حال جزء مهمی از فعالیت های حوزه و حوزویان بوده و تولید علم اعم از علم دینی و علم بشری  تا مدت ها در انحصار شاگردان مکتب امام صادق (ع) بوده است.

وی افزود: پایه های تمدن بزرگ اسلامی بر روی اندیشه قلم و بیان عالمان دینی بنا گردید و نقش روحانیت در تحقق این تمدن بزرگ نه فقط در عرصه تولید علمی بلکه در عرصه جهاد و مبارزه با ستمگران هم نقشی ممتاز و بی بدیل بوده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: راز مقبولیت و اقتدار روحانیت به دلیل درد دین داشتن و وظیفه ای  بوده  که بر عهده خویش احساس می کرده و در کنار آن با توجه به نیاز های زمان به  پاسخ گویی به مطالبات  جامعه می پرداختند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر سعیدی روشن پژوهشگر برتر کشور در سال 93 گفت: نکته مغفول در علوم انسانی غربی، معنا و فلسفه زندگی انسان در این جهان است و اندیشمندان مختلف غربی سعی کرده اند تا با فاصله گرفتن از اندیشه و تفکر الهی به اظهار نظر در مورد انسان و عالم خلقت بر اساس علوم تجربی بپردازند.

وی افزود: جهان هستی به حب ذات الهی و عنایت آفرینش رحمت الهی است ولی بر حسب موجودات دارای فلسفه بوده  و این جهان مقدمه جهان دیگر است و انسان آفریده شده تا به غایت و هدف این آفرینش برسد.

پژوهشگر برتر کشور در سال 93 عنوان کرد: بر خلاف نظر اندیشمندان غربی  که غایت خلقت بشر را در دنیای طبیعی جستجو می کنند غایت و هدف اصلی از آفرینش انسان نه در عالم طبیعت بلکه در عالم ماوراء طبیعت دست یافتنی است و این جهان مقدمه ای برای ورود به این عالم است.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمد باقر سعیدی روشن به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در سال 93، حجت الاسلام میثم درگاهی پژوهشگر برتر سطح 4، حجت الاسلام ابراهیم صفی خانی، استاد پژوهشی، حجت الاسلام احمد ذوالفقاری، مدیر فعال پژوهشی، حجت الاسلام علی اصغر رضایی پژوهشگر برتر سطح 3، حجت الاسلام مصطفی بیگدلی، کارشناس برتر پژوهشی، حجت الاسلام رسول شعبانی، پژوهشگر برتر سطح عالی حوزه، حجت الاسلام رسول نوروزی، استاد برتر پژوهشی، حجت الاسلام جواد ملکی، استاد برتر پژوهشی، حجت الاسلام حسین منهجی، پژوهشگر برتر پایه9، امیر درزی رامندی، پژوهشگر برتر پایه 8، حجت الاسلام مهرداد محمدی، پژوهشگر برتر سطح 1 و حجت الاسلام داود علی نسب، پژوهشگر برترسطح 1  به عنوان پژوهشگران برتر با اهدا لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha