پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌‌الله ری شهری

حوزه/ آیت الله محمد محمدی ری شهری خواستار غنی بودن پژوهش های محققان و پژوهشگران حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی حوزوی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در دومین جشنواره پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران برتر این پژوهشگاه ضمن اهمیت امر پژوهش و تحقیق در سخنانی اظهارداشت: پژوهش هایی که محققان و پژوهشگران زحمت آن را می کشند و عمر خود را صرف آن می کنند، باید دارای سه ویژگی باشد که اگر دارای نقصانی باشد انسان به خود جفا کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: پژوهش ها می بایست کاربردی، بنیادی و راهبردی باشد به طوری که محقق با صرف زمان و عمر خود بتواند گره ای از کار خلق باز کرده و خدمتی به جامعه کرده باشد.

آیت الله ری شهری تصریح کرد: امروز بعضی از شیوه های نگارش رساله های علمی و مقالات پژوهشی مطلوب جامعه نیست و حتی نمی توان به فکر عملیاتی کردن آن در جامعه افتاد.

رئیس موسسه دارالحدیث تاکید کرد: جامعه اسلامی ما امروز نیاز به تحقیقاتی دارد که بتواند آن را عملیاتی و منفعت آن را به امت اسلامی رساند.

وی خطاب به برنامه ریزان و دست اندرکاران پژوهشگاه و دارالحدیث گفت: من از همه برنامه ریزان این مجموعه می خواهم برنامه ریزی کنند و با شناسایی و نیاز سنجی، دغدغه های جامعه را بشناسند و موضوعاتی را تهیه کنند که خوراک دانشجو و محقق باشد تا با وقتی که برای پژوهش می گذارد، حتی المقدور نتیجه اش همانند تلاش زنبور و تولید عسلی شفا بخش برای جامعه باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha