چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم و رئیس مجتمع علمی فرهنگی دارلحدیث طی سفر به کشور فیلیپین علاوه بر شرکت در همایش حج، با شخصیت‌های اسلامی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، دیدار با خانم عمرا لقمان وزیر امور مسلمانان و مسئولان بخش های مختلف این وزارتخانه از برنامه های آیت الله ری شهری در سفر به فیلیپین بود.

* دیدار با وزیر امور مسلمانان فیلیپین

در ابتدای این دیدار وزیر امور مسلمانان فیلیپین ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی و تشکر از برگزاری موفقیت امیز اجلاس حج، گزارشی از روند تشکیل این وزارتخانه ارائه و مسئولان بخش های مختلف را معرفی کرد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به زمینه های مورد علاقه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد .

در ادامه آیت الله ری شهری هم اشتراکات میان مسلمانان و اهتمام به آن را بستر ساز گسترش همکاری ها و انسجام وحدت میان مسلمانان دانست .

* دیدار با مسئولان و طلاب کالج بین المللی المصطفی (ص)

دیدار با مسئولان و طلاب کالج بین المللی المصطفی (ص) در مانیل نیز ار برنامه رئیس دارالحدیث در این سفر بود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین موسوی ریاست کالج ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور ایشان و هیئت همراه، به معرفی شخصیت علمی آیت الله ری شهری اشاره و در ادامه گزارشی از فعالیت های مرکز ارائه کرد.

در ادامه آیت الله ری شهری با اشاره به اهمیت و جایگاه یادگیری معارف دینی و ضرورت هر چه بیشتر به این مهم و تلاش در جهت گسترش معارف اسلامی توصیه هایی را در این زمینه مطرح نمود.

* سفر به جنوب فیلیپین و ...

آیت الله ری شهری همچنین در سفر به جنوب فیلیپین با مسلمانان و تعدادی از دانشجویان ایرانی شهر سیبو دیدار کرد.

همچنین در این سفر دیدار جداگانه ای با استاد نجیب رسول از مبلغین دینی که در اثر حادثه ترور در سال های قبل دچار مصدومیت و نابینایی گردید و در حال حاضر ریاست رادیو، صوت الاسلام را نیز بر عهده دارد انجام و گزارشی از اقدامات و فعالیت های فرهنگی ارائه شد.

* سخنرانی در جمع دانشجویان ایرانی در فیلیپین

آیت الله ری شهری همچنین در جمع ایرانیان و دانشجویان ایرانی در فیلیپین حاضر شد و تاکید کرد:باید با تزکیه نفس در راه تعالی گام برداشت.

وی افزود: ایرانیان مقیم می بایست در ایام ماه مبارک رمضان یکدیگر را به تواصی حق و سفارش به نیکی دعوت نمایند .

* حضور در نماز جمعه مهارلیکا

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم در ادامه سفر خود به فیلیپین در نمازجمعه مهارلیکا شرکت کرد.

در این مراسم که تعداد زیادی از مسلمانان شرکت نمودند، پس از اقامه نماز، رئیس دانشگاه دارالحدیث سخنان کوتاهی را ارائه نمود.

در ادامه این برنامه و پس از ملاقات با امام جمعه و مسئولان مسجد، هیئت ایرانی از دارالقرآن کریم وابسته به رایزنی فرهنگی نیز بازدید و با برخی از قرآن اموزان دیدار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha