یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علوم انسانی

حوزه/ در نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه بر لزوم توجه علما و حوزه های علمیه نسبت به اسلامی سازی علوم انسانی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه 26 آذر ماه جاری، در مسجد امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

در این نشست چند ساعته که با حضور حجج اسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و همچنین رؤسا و اساتید دانشگاهی اهواز برگزار شد، بر ضرورت وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه تأکید شد.

بنا بر این گزارش، بخش نخست این نشست به سخنرانی جمعی از اساتید و مسؤولان دانشگاهی خوزستان اختصاص داشت که شاکله و محور حرف های آنان در خصوص توجه بیشتر علما و حوزه های علمیه به دانشگاه های استان و تلاش برای اسلامی سازی علوم انسانی بود.

همچنین در دومین بخش از این نشست که مربوط به سخنرانی علما و اساتید حوزوی بود، مسایل خوب و قابل توجهی نسبت به راه های وحدت حوزه و دانشگاه همچون فراهم آوردن زیرساخت های علمی برای استفاده از اساتید حوزوی در دانشگاه، ایجاد بسترهای مناسب برای همفکری و هم اندیشی هر دو قشر حوزوی و دانشگاهی، برگزاری جلسات علمی برای اصلاح علوم دانشگاهی و همچنین اتخاذ رویکردهای مدیریتی برای برگزاری جلسات مشترک میان مسؤولان حوزه و دانشگاه مطرح شد.

در پایان این نشست از برخی اساتید و علمای فعال در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه همچون حجت الاسلام شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تقدیر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha