سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر اختلاسی ها را داغ می کردیم دچار این مسائل نمی شدیم، ابراز داشتند: از علی(ع) مهربان تر چه کسی داریم اما مجرمان را به سزای کار خود می رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از گزارش ارائه شده توسط وزیر، اظهار داشتند: بهترین وصفی که حضرت علی(ع) نسبت به رسول خدا داشتند، این بود که نبی خدا از درخت نبوت بودند و طبیبانه در جامعه عمل می‌کردند.

ایشان با بیان این که کسی که فکر آسمانی دارد جامع الاطراف است، تصریح کردند: پیامبراکرم(ص) تمام دردها را می شناختند و درمان آن ها را نیز می دانستند.

معظم له با اشاره به اینکه اگر احساس کنیم در برابر تمام اعمال مان مسئول هستیم، بهتر از این زندگی می کنیم، تصریح کردند: ما فکر می کنیم مرگ چاله است و انسان که می میرد فراموش می شود و می پوسد؛ مرگ چاله و گودال نیست، بلکه پلی برای حضور در عالم ابد است و انسان بعد از مرگ نمی میرد. 

*مرگ پایان بخش زندگی نیست

این مرجع تقلید افزودند: اگر فکر کنیم مرگ پایان بخش زندگی است، تمام اعمال و رفتارها ناقص می ماند؛ اولیا و انبیاء می گویند این انسان است که مرگ را می میراند و نه اینکه مرگ انسان را بمیراند.  

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر انسان به مرگ اعتقاد داشته باشد دست به گناه و کارهای خطا نمی زند چرا که می داند روزی رسوا می شود، اظهار داشتند: ما از اسرار جهنم خبر نداریم.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه اگر موجودی ابدی هستیم برای عبور از پل نیازمند عمل صالح هستیم، اظهار داشتند: حرام هیچ گاه نمی تواند انسان را از پل عبور دهد.  

*دلیل ندارد تحریم ها بر ما اثربخش باشد

ایشان با بیان اینکه کشور از تمام نعمت ها برخوردار است، گفتند: دلیل ندارم تحریم ها بر ما اثربخش باشد؛ ما همسایه ده های کیلومتری دریا هستیم، اما علف برای حیوانات نداریم و این ننگ است. 

معظم له با اشاره به این که چرا گوشت و لبنیات گران است، ابراز داشتند: ما کار و سرمایه ها را باور نکردیم و این کارها عرضه می خواهد.

*یاد مرگ عامل پویایی جامعه می شود

این مرجع تقلید با بیان این که مهم ترین عامل برای رشد یک جامعه، یاد مرگ است، تصریح کردند: ذات مرگ افسردگی نمی آورد و بلکه پویایی به جامعه می دهد؛ ایران کشوری نیست که نیازمند به دیگران باشد.

*اختلاسی ها را باید داغ می کردند

معظم له با بیان اینکه اگر اختلاسی ها را داغ می کردیم دچار این مسائل نمی شدیم، ابراز داشتند: از علی(ع) مهربان تر چه کسی داریم اما مجرمان را به سزای کار خود می رساند. 

*اختلاس ها مردم را ناامید می کند

این مرجع تقلید افزودند: بهترین سرمایه نظام مردم هستند؛ اگر اختلاس از زیر دست ما برود مردم ناامید می شوند.

مفسر برجسته قرآن کریم بر ضرورت افزایش حمایت از مردم تاکید کردند و گفتند: مردم در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همواره همراه بوده اند و باید قدردان آن ها باشیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان با شعار یازهرا(س) به جبهه می رفتند، گفتند: پرچم سه رنگ عزیز است، ولی این دین است که میهن را حفظ کرد.  

ایشان تصریح کردند: اگر برای انسانی حل شود که مرگ از پوست به درآمدن است نه پوسیدن و پلی است که معبر بین ما و ابد است اختلاس و دزدی نمی کند.

معظم له با اشاره به این که اگرچه طب، پیشرفت‌هایی داشته است، اما از طب سنتی نباید غافل شد، گفتند: توجه به علم نبض شناسی که در قدیم وجود داشت می تواند امروز در زمینه طب کمک کند. 

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha