پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: مادامی که در این دنیا زندگی می‌کنیم با بدلی‌ها روبه رو می‌شویم و زمانی که با آیات و روایات آشنا باشیم و رسول(ص) و امام(ع) شناس باشیم طعمه دیگران نخواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  و جمعی از فرهنگیان و پژوهشگران شهر آشتیان و اردکان اظهار کردند: در حدیث داریم که اگر پیامبر(ص) با کسی حرف می‌زد با تمام چهره به او نگاه می‌کرد و هیچ گاه نیم رخ با کسی حرف نمی‌زد.

ایشان با بیان این که اگر بنا باشد خدا  با کسی سخن بگوید با تمام چهره سخن می‌گوید، منتها گیرنده به اندازه خود دریافت می‌کند گفتند: آفتاب به اندازه کامل به آینه می‌تابد، ولی آینه به اندازه خودش نور می‌گیرد و هیچ‌وقت تمام آفتاب را نشان نمی‌دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر بنا شد خداوند نسبت به کسی محبت کند با تمام چهره لطف می‌کند بیان کردند: پیامبر(ص) چون آیت خدا است و خداوند نیز با تمام چهره لطف می‌کند، بنابراین پیامبر(ص) هم با تمام چهره به مخاطب نگاه می‌کردند.

ظرفیت خود را افزایش دهیم

ایشان با بیان این که اگر ما گفتیم یا رسول الله و جواب ما را دادند با تمام رخ به ما نگاه می‌کنند و باید مواظب باشیم که ما نیز حداکثر بهره را ببریم گفتند: ما باید ظرفیت خود را برای استفاده از لطف خداوند بالا ببریم تا حداکثر استفاده را از این الطاف بده باشیم و اگر نمی‌توانیم از لطف خداوند استفاده کنیم مشکل ما هستیم که ظرفیتمان اندک است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن قدردانی از ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و ابراز خوشحالی از فعالیت‌های انجام شده تصریح کردند: اکنون در سالروز آغاز امامت ولی‌عصر(عج) هستیم ،باید آن را مغتنم بشماریم و نهایت استفاده را از آن ببریم.

ایشان بیان کردند: انبیا (ع) هم اوضاع بیرونی را برای ما گفتند و هم اوضاع درونی ولی متأسفانه اوضاع بیرونی را بیشتر می‌بینیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کردند: پیامبر(ص) می‌فرمایند، زمانی که مشکل و یا گرفتاری ای دارید به یک حالتی درونی دست پیدا می‌کنید که ارزش آن برای شما مانند شب قدر است و این حالت را باید مغتنم بشمارید.

ایشان افزودند: زمانی که با قلب شکسته خدا را صدا می‌زنید خداوند مشکل شما را حل می‌کند.

امام زمان(عج) بارزترین خصوصیت‌های پیامبر(ص) را دارد

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه امام زمان(عج) بارزترین خصوصیت‌های پیامبر(ص) را دارد گفتند: امام زمان(عج) به اذن خدا در همه جا حضور دارند و ما هستیم که غائب و محروم و بی‌خبر هستیم.

ایشان بیان کردند: قرآن ، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) مجاری فیض الهی هستند و اگر قرار باشد هدایت شویم به دست این افراد است.

این مرجع تقلید با اشاره به کسانی که با دروغ خود را نبی و امام زمان معرفی می کنند گفتند: مادامی که در این دنیا زندگی می‌کنیم با بدلی‌ها روبه رو می‌شویم و زمانی که با آیات و روایات آشنا باشیم و رسول(ص) شناس و امام(ع) شناس باشیم طعمه دیگران نخواهیم شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha