جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاضی زاده

حوزه/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قوانین وزارت بهداشت در جهت افزایش جمعیت در حال اصلاح است و به بخش‌های مختلف نیز در این خصوص دستورات لازم داده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر هاشمی قاضی زاده امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که مردم به ویژه مناطق محروم از عملکرد وزارت بهداشت،  رضایت نسبی دارند، اظهار داشت: علاوه بر اینکه در حوزه درمان کارهای خوبی صورت گفته است در حوزه بهداشت نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت و دسترسی مردم به ویتامین ها و مکمل ها برای مادران باردار و واکسیناسیون ها برای ایمن سازی آن ها بیشتر شد.

وی تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت پزشک و ماما نیز از آغاز کار دولت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین مراکز مختلف و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در راستای احترام به حقوق مردم وظایف خود را انجام می دهند.

دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش جمعیت، اظهار داشت: در این زمینه آموزش های لازم داده شده است و باید تداوم داشته باشد؛ قوانین نیز تغییر کرده و در این راستا سمینارهای مختلفی برگزار شده است.

وی افزود: قوانینی که مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد در حال اصلاح است و به بخش های مختلف نیز در این راستا دستور داده شده است و اکثریت نهادها همراه این مسئله هستند چرا که به خطر کاهش جمعیت آگاه شدند.

سه میلیون نابارور در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسئله تحدید جمعیت و افزایش باروری صرفا به وزارت بهداشت مربوط نمی شود، گفت: برای جمعیت 3 میلیونی نابارور در کشور باید بیمه هایی ایجاد شود تا آن ها نیز به آرزوی خود برسند.   

دکتر هاشمی در پایان با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اگر صفا و همدلی ابتدای انقلاب در دو قشر حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد، وحدت این دوقشر موجب سعادت مردم می شود.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha