یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کیایی نژاد

حوزه/ مسئول بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: هم اکنون پس از گذشت 35 سال از عمر انقلاب، همچنان منابع علمی ما نه تغییر، و نه حتی اصلاح شده اند؛ از این رو خواستار حضور علما در کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دکتر رضا کیانی نژاد، در نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اشاره به علت نام گذاری روز شهادت شهید مفتح به نام "وحدت حوزه و دانشگاه"، گفت: شهید مفتح عالمی بودند که وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح و به آن جامعه عمل پوشاندند.

وی در ادامه به معنای وحدت اشاره کرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به هیچ وجه معنای یکی شدن را نمی دهد؛ چرا که این دو مسیری جداگانه، اما یک هدف مشخص دارند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای اتحاد حوزه های علمیه و دانشگاه ها برای پیشبرد اهداف نظام، کشور و ملت عزیز ایران است.

کیانی نژاد با طرح این سؤال که «تا کنون چه میزان فعالیت برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته است؟»، گفت: از زمانی که این طرح وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، حوزه های علمیه در نظام آموزشی خود به خوبی از سیستم های واحد و همچنین پایش های علمی که در دانشگاه ها صورت می گیرد، استفاده کرده و امروز پیشرفت حوزه ها تا جایی به پیش رفته که فارغ التحصیلان مدارس علمیه مسلط به چندین زبان خارجی و آشنا به سیستم های رایانه ای و روش های نوین تبلیغی بر اساس امکانات روز بشری هستند.

وی خواستار توجه جدی علما و حوزه های علمیه به مسایل و چالش های موجود در دانشگاه ها در زمینه های علم تجربی شد و گفت: وحدت صرفا به معنای حضور یک روحانی در دانشگاه نیست. ما هم اکنون با گره های ذهنی بی شماری مواجه هستیم که مهمترین آنها در خصوص علوم انسانی است؛ چرا که مبنای این علوم، بر اساس علوم و اندیشه های غربی است و باید در این خصوص اقدامی جدی صورت پذیرد.

کیانی نژاد با اشاره به گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب و عدم اصلاح منابع علمی دانشگاهی، تصریح کرد: چرا پس از گذشت 35 سال از عمر انقلاب، همچنان منابع علوم انسانی ما نه تغییر، حتی اصلاح نیز نشده اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان، در پایان خواستار حضور علما در کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها شد و اظهار داشت: انتظار داریم دوستان حوزوی به صورت ویژه وارد کار شده و در راستای تعامل بیش از پیش تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha