یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
میثمی

حوزه/سومین نشست از سلسله نشست های علمی مدرسه علمیه علوی با محوریت کتاب"طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"اثر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این نشست که با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  علی میثمی تهرانی برگزار شد، طلاب و اعضای طرح مطالعاتی دین شناسی مدرسه علمیه علوی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میثمی  ضمن بیان اهمیت و نکات قوت  کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" گفت: با توجه به غنای علمی این کتاب،  انتظار می رود در آینده ای نزدیک، به زبان های گوناگون ترجمه شود تا همگان بتوانند از مطالب خوب آن استفاده نمایند.

ضرورت مستند سازی اثر

وی همچنین افزود: با توجه ارزش علمی مطالب و اجمال خوب این کتاب، شایسته است اندیشمندان در جهت مستندسازی این اثر برآیند و حتی این کتاب ظرفیت دارد تا 30 جلد افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین میثمی با اشاره به ویژگی های مهم این کتاب، بیان داشت: این کتاب به انسان، نظام فکری می دهد،نظام فکری یعنی هرکاری که می کنیم، بتوانیم چرایی آن را پاسخ دهیم و بخش‌های آن هماهنگی لازم را دارا باشد، اگر در دیگر نهاد های اجتماعی کشور نیز، نظام فکری  لازم وجود داشته باشد و همه با هم هماهنگ کار کنند،کشور پیشرفت می کند.

وی با بیان روش نگارش مطالب این کتاب توسط رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: شیوه کار ایشان این است که پایه کار را قرآن قرار داده اند،  همان روشی که اهل بیت( علیهم السلام) داشتند و مبنای کارهایشان را قرآن و تعالیم حیات بخش آن قرار می دادند.

لازم به ذکر است با توجه به برگزاری طرح مطالعاتی دین شناسی در مدرسه علیمه علوی که از سال گذشته و با محوریت کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن "شروع شده است؛ سلسله نشست های علمی متناسب با این موضوع و هماهنگ با پیشروی طلاب در طرح، در این مدرسه برگزار می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha