جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه /امام جمعه قم گفت: باید جلوی آثاری که جامعه را به انحراف کشانده و موجبات گمراهی را فراهم می کند گرفته شود و اجازه نشر به هر کتاب و آثاری داده نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه کتاب دین  تصریح کرد: در برهه ای  انتشار کتاب های معرفتی و دینی با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو بود؛ به گونه ای که دستهایی در پشت پرده اجازه نشر این موضوعات را نمی دادند.

وی ادامه داد: پیامبر خاتم(ص)  نیز سعی داشتند اثر ماندگاری در حوزه دین از خود بر جای بگذارد تا مردم دچار انحراف و گمراهی نشوند، ولی اراده ای حاکم بود تا آثاری نوشته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: یک اراده ای همواره در برابر نشر آثار مکتوب دینی وجود داشت که اجازه نمی داند مبانی دینی و معرفتی به دست مردم برسد؛ ولی مسلمانان بر همین تنگناها توانستند فرهنگ ناب شیعه را به جهانیان انتقال دهند.

امام جمعه قم با تأکید بر افزایش روحیه  نقدپذیری، نقد را شکوفا کننده فکر و اندیشه در جوامع انسانی دانست و خاطرنشان کرد: باید جلوی آثاری که جامعه را به انحراف کشانده و موجبات گمراهی را فراهم می کند گرفته شود و  اجازه نشر به هر کتاب و آثاری داده نشود.

وی در پایان اظهار داشت: مسئولین باید به رسالت خود در عرصه نشر و تولید کتاب به درستی عمل کنند تا موجبات شکوفایی فرهنگ ناب اسلامی محمدی(ص) فراهم گردد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha