سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام مقدمی

مدیر کل امور فرهنگی معاونت تهذیب کشور، با اشاره به اهمیت نوشتن و دست به قلم شدن طلاب، افزایش سواد رسانه ای در حوزه را از ضروریات روز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین مقدمی ،مدیر کل امور فرهنگی معاونت تهذیب کشور در نهمین اجلاسیه معاونان تهذیب با اشاره به برنامه های این معاونت اظهارداشت: یکی از اهدافی که ما به دنبال آن هستیم  بحث سواد رسانه ای در بین طلاب و روحانیت است.

وی افزود: این یک آفت است که حوزویان علی رغم تواناهای بالا در عرصه رسانه ، ورود نمی کنند لذا لازم است که برخی از طلاب سواد نوشتن مطبوعاتی را یاد بگیرند و در این خصوص لازم است هر مدرسه  یک نشریه دیواری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مقدمی، با بیان اینکه بهترین شغل روحانیت نوشتن و دست به قلم شدن است گفت: برای این منظور دو برنامه اصلی را در دستور کار داریم؛ نخست  اینکه آخر هر سوال مسابقات نشریات برگزار می شود و هر استان می بایست از بین نشریات خود سه نشریه را به عنوان نشریه برتر معرفی و از آن تقدیر کند.

وی ادامه داد: برنامه دوم  هم اینست که  به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) یک دوره مسابقه نشریه دیواری برگزار می شود که هر کس به سلیقه خود این نشریه را تولید می کند این مسابقه در خصوص زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی  این بانوی بزرگ اسلام خواهد بود و ستون های مشخصی برای هر کدام از این موضوعات در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول،  با بیان اینکه برای حمایت از این طرح ها برنامه هایی تشویقی متعددی در نظر گرفته شده است و معرفی نشریات برتر در سطح کشوری از جمله آن است.

به گفته وی ،  هدف از این طرح آن است که حداکثر مشارکت طلاب را جذب کرده  تا بتوانیم افراد مستعد را شناسایی نموده و زمینه شکوفایی آنها را فراهم نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha