سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 343489
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
l

دومین نشست علمی پژوهشگران حوزه علمیه شهرستان بابل امروز در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بابل، حجت الاسلام محمد صادق فاضل ، دبیر پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل، در این نشست با بیان اینکه جلسه امروز یک نشست کاملا علمی است، اظهارداشت: ترویج و نقد اندیشه صاحب نظران در حوزه های مختلف علوم،  با بیان  مستدل و مستند  قطعا در رشد علوم دینی تاثیر بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این نشستها معمولا با هدف  شناسایی استعداد های بالقوه پژوهشی ، جهت دهی طلاب مستعد پژوهشی به سوی استعدادها و ارتقا توان و ظرفیت آنها ،  ایجاد فرصت مناسب  به منظور آمادگی طلاب  مستعد جهت  شرکت در نشست های علمی رسمی، ایجاد انگیزه پژوهشی  و ارتقای روحیه اعتماد به نفس  در طلاب مستعد و برقرارارتباط با پیشکسوتان عرصه های پژوهش  با طلاب برگزار می گردد، لذا باید در این جلسات به این اهداف توجه نمود.

حجت الاسلام حجازی نیا هم در ادامه این جلسه با ارئه مطالبی گفت:  جامعیت دین که برای عنوان این جلسه در نظر گرفته شده است یک مسئله نیست بلکه  یک موضوع هست  لذا تحقیقات هم در این زمینه  باید مسئله محور باشد تا بتواند در این خصوص تولید علم نماید.

این پژوهشگر حوزه بابل، افزود: دین مبین اسلام دارای جامعیت کامل بوده و به اهداف زندگی بشری توجه نموده است و امروز باید به بررسی دقیق آموزه های دینی در ارائه مبانی سبک زندگی اسلامی گام برداریم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha