جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اندونزی

کتابخانه ملی اندونزی زیر نظر ریاست جمهوری است و سه میلیون و پانصد هزار اثر در این کتابخانه وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با خانم "دکتر سری سولارسیه" رئیس کتابخانه ملی اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آقای ابراهیمیان ابتدا از جمهوری اسلامی ایران گفت و سپس به طور اجمالی اهداف و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را تبیین نمود.

وی گفت: سنگ بنای کتابخانه ملی ایران حدود 80 سال قبل نهاده شده است و امروزه در 97000 (نود و هفت هزار) متر بنا، گنجایش 7 میلیون کتاب را دارد.

رایزن فرهنگی سپس به قسمت های مختلف کتابخانه ملی ایران اشاره ای کرد و توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه حجت الله ابراهیمیان، تشکیلات حقوقی کتابخانه را تبیین کرد و اظهار داشت: رئیس کتابخانه ملی ایران، معاون رئیس جمهور می باشد.

در ادامه خانم "دکتر سری سولارسیه" ضمن خوش آمدگویی به رایزن فرهنگی ایران در جاکارتا، اظهار داشت: کتابخانه ملی اندونزی زیر نظر ریاست جمهوری است و وظیفه آن جمع آوری همه آثار منتشره مرتبط با اندونزی است. و در این زمینه 3500000 (سه میلیون و پانصد) آثار و نیز ده هزار و سیصد نسخه قدیمی در این کتابخانه وجود دارد. غیر از این ساختمان قدیمی، در حال حاضر در 50000 (پنجاه هزار) متر مربع بنا ساختمانی را در 24 طبقه نزدیک کاخ ریاست جمهوری در حال تکمیل هستیم که در آینده مجموعه کتابخانه ملی به آنجا منتقل می شود.

سپس دکتر ابراهیمیان با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی میان ایران و اندونزی اظهار داشت: کتابخانه ملی ایران آماده است در زمینه: 1- مبادلات منابع کتابخانه ای، 2- ارتباطات آموزشی و نیز 3- همکاری در طراحی و ایجاد خدمات ایران شناسی، اسلام شناسی و بانک اطلاعات با اندونزی همکاری نماید و در این راستا انعقاد تفاهم نامه فیما بین دو مرکز شایسته به نظر می رسد.

"دکتر سری سولارسیه" در ادامه اظهار داشت: ما چشم انداز مشترک داریم. نشان دادن اسلام رحمانی به جهانیان یکی از اهداف مشترک ماست. ما به طور رسمی اعلام آمادگی خواهیم نمود تا با کتابخانه ملی ایران تفاهم نامه ای را در خصوص موارد مورد علاقه امضا نماییم و در این راستا در آینده ای نزدیک با ارسال نامه ای خطاب به رئیس کتابخانه ملی ایران، تمایل خود را اعلام خواهیم نمود.

وی همچنین اظهار داشت: در این ساختمان بزرگ، سالن آمفی تئاتری داریم که رایزنی فرهنگی ایران در مناسبت های مختلف می تواند از آن استفاده کند و نیز نمایشگاه دیجیتالی از آثار ایرانی را نیز می تواند به معرض نمایش بگذارد.

ابراهیمیان ضمن قدردانی از رئیس کتابخانه ملی اندونزی، از نگاه مثبت ایشان به روابط فرهنگی سپاسگزاری نمود.

در این جلسه موارد ذیل به توافق رسید:

1-      پیگیری جهت انعقاد تفاهم نامه فیما بین کتابخانه ملی اندونزی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پس از ارسال یادداشت کتبی رئیس کتابخانه ملی اندونزی؛

2-      برگزاری نمایشگاهی از جمهوری اسلامی ایران در سالن کتابخانه ملی اندونزی؛

3-      پیگیری جهت برگزاری نمایشگاه دیجیتال شامل آثار کتابخانه ملی ج.ا.ایران در محل کتابخانه ملی اندونزی پس از موافقت کتابخانه ملی ایران؛

4-      استفاده از سالن آمفی تئاتر کتابخانه ملی اندونزی در مناسبت های مختلف.

در این جلسه، خانم وِلمین سونی آرینینگسیه معاونت توسعه مواد کتابخانه ای و خدمات اطلاع رسانی، خانم وُرو تیتی هریانتی، معاونت توسعه نیروی کتابخانه ای، آقای دِدی جنیدی مسؤول دبیرخانه اصلی، آقای جوکو سوسانتو رئیس دفتر همکاری کتابخانه و اتوماسیون و خانم تیتیک کیسمیاتی رئیس مرکز خدمات و اطلاع رسانی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha