جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یوسفی غروی

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که پژوهش ها در حوزه مبانی سبک زندگی اهل بیت(ع) باید ریشه ای و عمیق باشد گفت: برخی اوقات در پژوهش ها به مباحثی پرداخته می شود که بیش از اینکه نشانه سبک باشد بیشتر در حوزه اعجاز قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  یوسفی غروی در همایش سبک زندگی اهل بیت(ع)  که امروز در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد گفت: پژوهش ها در حوزه مبانی سبک زندگی اهل بیت(ع) باید ریشه ای و عمیق باشد.

وی افزود: یکی از نکاتی که  باید در حوزه پژوهش های کاربردی در زمینه سبک زندگی اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد مبحث انطباق پذیری با زندگی است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برخی اوقات در پژوهش ها به مباحثی پرداخته می شود که بیش از اینکه نشانه سبک باشد بیشتر در حوزه اعجاز قرار می گیرد.

وی گفت: نکته حقیقی آن است که مبنا این است که این عالم، عالم اسباب است برای پذیرش هر خبر اعجازی از آنجایی که بر خلاف «اصل اسباب» است باید تواتر سندی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی افزود: بسیاری از این گونه اخبار مرسل و مقطوع و غیر مسند است که باید در پژوهش های حدیثی مورد توجه واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: اعجاز در سبک زندگی مراد نیست و به همین دلیل باید رویکردهایی در پیش گرفت که هم بتوان این احادیث را اثبات کرد و هم بتوانیم آن را به مردم ارایه کنیم تا الگوی عمل قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha