جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ تقلب، خیانت، کم کاری، ضعف و بی دقتی در تولیدات از مصادیق دوری از سبک زندگی اسلامی است و اگر این شیوه حاکم باشد، نمی توانیم مبلغ سبک زندگی اهل بیت(ع) باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین اختری، پیش از ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت(ع) با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی گفت: اقدام ایشان الهام گرفته از ارسال نامه پیامبر بزرگ اسلام(ص) به سران و ملوک دوران خویش بود.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آغاز دوره طلوع اسلام در جهان، کسانی که مورد خطاب قرار گرفته اند در آینده زمامداران کشورهای غربی خواهند بود و در نظام حاکم غرب، تغییراتی از قبیل تغییراتی که در شرق بوجود آمد رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: در این شرایط بحث و گفتگو در خصوص سبک زندگی اهل بیت(ع) زمینه ساز نگاهی است که جمهوری اسلامی نسبت به جهان دارد و آن بازگشت به اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروز سیرت و سبکی که از زندگی مسلمانان در دنیا منعکس می شود، سبکی نیست که بتوان آن را به عنوان زندگی یک مسلمان تلقی کرد؛ زندگی آمیخته با فرهنگ های مختلف و شیوه های گوناگونی است که اسلام را با سیرت و صورت ناخوشایندی معرفی می کند.

وی افزود: جامعه امروز بر سر دوراهی هایی قرار گرفته است که در اینجا یک حرکت نجات بخش می تواند تاثیرگذار باشد و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دنبال پایه گذاری این بنا است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: در ارایه بحث سبک زندگی باید به ابعاد مختلف آن توجه شود؛ این موارد شامل سبک زندگی فردی و اجتماعی و وظایف حاکمان نسبت به مردم و بالعکس است که در رساله الحقوق امام سجاد(ع) بیان شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مسلمانان هنوز به این نقطه نرسیده اند که علم و دانش را به عنوان یک اصل روشن و موثر در جامعه در نظر بگیرند؛ مساله ای که رهبر معظم انقلاب در کنار بحث تمدن اسلامی به آن توجه و تاکید فراوان داشته و دارند.

وی افزود: باید سبک زندگی اهل بیت(ع) را ابتدا در جامعه خود تحقق ببخشیم و بعد به دنیا عرضه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: تقلب، خیانت، کم کاری، ضعف و بی دقتی در تولیدات از مصادیق دوری از سبک زندگی اسلامی است و اگر این شیوه حاکم باشد، نمی توانیم مبلغ سبک زندگی اهل بیت(ع) باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید فرد و جامعه در مسیر اصلاحی حرکت تا بتوانیم زمینه ساز شکل گیری سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی(ع)باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha