جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تودیع

حوزه/ مراسم معارفه مدیر جدید مراکز تخصصی حوزه علمیه شنبه شب با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که مدیران حوزوی و مدیران مراکز تخصصی حوزه حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین کلباسی به عنوان مدیر مراکز تخصصی حوزه معرفی شد.

بر اساس این گزارش؛ در ابتدای این مراسم آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که مراکز تخصصی در دو بخش معاونت آموزش و حوزه علمیه استان قم اداره می‌شد گفت: در شورای عالی حوزه‌ های علمیه این نگرانی وجود داشت که روند کار به کندی صورت می‌گیرد و برای تصویب و راه‌اندازی یک رشته تخصصی مراحل طولانی باید طی شود.

وی ضمن تشکر از معاونت آموزش ستاد و مدیریت حوزه استان قم که تاکنون تدبیر این بخش را بر عهده داشتند، و آرزوی توفیق برای مدیر جدید، اظهار کرد: از مسئولین رشته‌های تخصصی تقاضا داریم تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار حجت‌الاسلام و المسلمین کلباسی قرار دهند تا کار با موفقیت انجام گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کلباسی ضمن تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رشد مراکز تخصصی گفت: جایگاه مراکز تخصصی در نگاه مسئولین، شورای عالی و عموم فضلای حوزه باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه با تنظیم سند چشم‌انداز مراکز تخصصی می‌توان تحولی ایجاد کرد افزود : نداشتن سند جامع رشته‌های تخصصی از خلأهای اساسی است و تدوین آن، مشخص می‌کند نیازمند چه رشته‌های هستیم و در چه رشته‌هایی باید پیشرفت کنیم .

در پایان این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد برخی از  مدیران مراکز تخصصی حوزه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha