جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد تقی سبحانی

حوزه/مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه گفت: سهم بزرگی از این تحول که رهبری نیز بر آن تاکید کرده‌اند با مراکز تخصصی به دست می‌آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی شنبه شب در مراسم معارفه مدیر مراکز تخصصی حوزه،‌ ضمن تبریک آغاز دهه مبارکه فجر گفت: از آغاز شکل گیری مدیریت‌های حوزه تاکنون، تغییرات بسیاری صورت گرفته است و امروز بسیاری از کارها نسبت به گذشته بهتر انجام می‌شود که باید از زحمات کسانی که تاکنون تلاش کرده‌اند تقدیرکرد.

وی با اشاره به این که بزرگان حوزه و دلسوزان روحانیت بر تحول در محتوا و درون‌مایه‌های حوزه تاکید دارند گفت: سهم بزرگی از این تحول که رهبری نیز بر آن تاکید کرده‌اند با مراکز تخصصی به دست می‌آید.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه بیان کرد: تحول در حوزه‌های علمیه،  شامل دو بخش سخت افزاری و نرم‌افزاری است و موجب جهانی شدن فکر حوزه را می‌شود امروز در بخش دوم وظیفه اصلی بر عهده مراکز تخصصی است.

وی تصریح کرد: هرکس دلسوز حوزه است و می‌خواهد تحولی برای رفع مشکلات جهان تشیع به وجود آید، باید در بخش نرم‌افزاری به حوزه کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی با اشاره به این که مراکز تخصصی نوپا است گفت: این مراکز  را باید کمک کرد؛ تقاضا می‌شود که تمام فرایندهای آینده به این سمت باشد که مدیران به کار نرم‌افزاری، فکری و تربیتی بپردازند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که چند کمیته عملی و اجرایی تشکیل شود و زمان‌بندی مشخص برای حل مسائل انباشته تعیین گردد.

مدیر مرکز تخصصی کلام با اشاره به این که بخشی از مشکلات، مربوط به قوانین و آیین‌نامه‌ها است گفت: همه کسانی که با مراکز تخصصی کار می‌کنند از این قوانین گله دارند باید این قوانین در این کمیته بحث شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی با بیان اینکه بخش دوم مربوط به سرفصل‌ها و مهندسی رشته‌ها است افزود: کمیته‌ای تشکیل شود تا ابعاد مختلف را بررسی کند، رشته‌های موجود را بازنگری و رشته‌های جدید را مهندسی کند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه، با اشاره به اینکه بخش سوم حوزه تربیت و فرایند پرورش طلاب در مراکز تخصصی است گفت: همه بسترها را فراهم می‌کنیم، ولی در خروجی نتیجه مورد نظر را نمی‌بینیم و این مخاطره در کمین بسیاری از مراکز است و پیشنهاد می‌کنم که کمیته سومی،  فرایند آموزش و بهسازی دانش‌پژوهان این مجموعه‌ها را بررسی و آسیب‌ها را پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha