یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی هرند

امام جمعه هرند با اشاره دستاوردهای 36 ساله انقلاب اسلامی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، جایگاه سرعت پیشرفت علم در کشور، 11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است.

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به دستاوردهای 36 ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم سالاری دینی و اتحاد و انسجام مردم در اقصی نقاط کشور از جمله مهم ترین دستاوردهای سیاست داخلی انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی به گونه ای عملکرده است که مردم خودشان عهده دار مسئولیت ها هستند و روسای قوا و حتی خبرگان با انتخاب مستقیم و یا نقش مردم انتخاب می شوند که این امر گواه از استقرار کامل مردم سالاری دینی در ایران است.

امام جمعه شهرستان هرند، با اشاره دستاوردهای سیاست خارجی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: الگو شدن نظام جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه و جهان بسیار مؤثر و مهم است.

حجت الاسلام اصل حسینی، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران میان همه ی کشورهایی که در جهان ادعای مردم سالاری دارند، موفق تر بوده است، گفت: کشور ایران در سایه ولایت فقیه در اجرای مردم سالاری و نقش آفرینی مردم در عرصه های حاکمیتی و امنیتی باعث شده است تا همه ی مردم در آسایش و امنیتی پایدار زندگی کنند.

امام جمعه هرند با اشاره به سنگ اندازی ها و فشارهای مضاعف دشمنان علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر همه ظلم ها و ستم هایی که از جانب استکبار جهانی به خود دیده است؛ مقاومت سرسختانه ای انجام داده و به پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای علمی و فناوری کشور، یادآور شد، همه این توانمندی ها و پیشرفت ها در زمینه های مختلف از جمله دستیابی به چرخه کامل سوخت‌ هسته‌ای ، نانو فناوری، ارسال ماهواره به فضا و سایر تکنولوژی های پیشرفته در سایه تحریم ها بدست آمده است.

حجت الاسلام اصل حسینی افزود، کشور روسیه با ادعای ابرقدرت بودن در جهان از تحریم ها فشار زیادی را تحمل می کند و این در حالی است که ایران از اول انقلاب با سخت ترین و ظالمانه ترین تحریم ها مواجه بوده است و به پیشرفته‌ترین فناوری‌های نوین توانسته است دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: حضور جوانان ایرانی در المپیادهای علمی و کسب رتبه های برتر علمی جهان امروزه مایه غرور و افتخار همه ایرانیان و مردم کشورهای اسلامی شده و اکنون جایگاه سرعت پیشرفت علم در ایران براساس گزارش محافل علمی بین‌‌المللی، 11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است.

وی یادآور شد: ما این پیشرفت ها و توانمندی های بزرگ انقلاب اسلامی ایران را مدیون خون شهدا، دستورات امام راحل(ره)، پیگیری های مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت از دولت می دانیم؛ و دولت مردان باید در خدمتگذاری بیشتر و شایسته تر به ملت شریف ایران اهتمام بورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha