شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مشاور وزیر اطلاعات گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز نظم منطقه ای و جهانی را به چالش کشیده و بازیگر اول در تحولات منطقه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام خزایی، امروز دوشنبه در همایش نقش روحانیت و طلاب آذربایجان شرقی در انقلاب که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تحکیم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: طلاب و حوزه های علمیه باید با شناسایی اسلام ناب، نقش خود را در عصر امروز ایفا کنند.

مشاور وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان، خاطرنشان کرد: هرچه پیش می رویم، کار شهدا و امام و آثار انقلاب اسلامی در دنیا بهتر نمایان می شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر تحولات جهانی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز نظم منطقه ای و جهانی را به چالش کشیده و بازیگر اول در تحولات منطقه ای است.

حجت الاسلام خزایی همچنین با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی، ادامه داد: امام خمینی(ره) تمدن جدیدی را زیر سایه قرآن و عترت، فقه و فقاهت و معارف شیعه پایه گذاری کرد و خودباوری و امت سازی و ملت سازی را بنیان نهادند.

مشاور وزیر اطلاعات تاکید کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی، شرق و غرب را تحقیر کرد و دنیا درعمل دید که یک کشور با اتکاء به خداوند و قدرت مردم به تنهایی می تواند در مقابله همه دنیا قدعلم کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از همه توطئه ها در دهه های اخیر سربلند بیرون آمد، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی در طول تاریخ به اندازه انقلاب اسلامی ایران آماج حملات و توطئه های دشمنان قرار نگرفته است.

حجت الاسلام خزایی ادامه داد: دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی از هیچ چیزی فروگذاری نکردند، اما انقلاب با صلابت نشان داد که می توان در مقابل باج خواهی های مستکبران ایستاد و روبه جلو حرکت کرد.

مشاور وزیر اطلاعات در ادامه به شکست قدرت افسانه ای و پوشالی اسرائیل اشاره کرد و گفت: تمام کشورهای عربی در جنگ های سال 1960 با حمایت شوروی با اسرائیل جنگیدند و حتی یک بمب و توپ هم به سمت اسرائیل شلیک نشد، اما از سال 2000 به بعد، اسرائیل در تمامی جنگ ها از ایران و حزب الله شکست خوردند.

وی با اشاره به اهداف آمریکا در منطقه، افزود: جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی، انتقال چالش غرب به سمت اسلام، تخریب الگوی اسلامی و انقلابی و نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، برقراری نظم جدید و تجزیه کشورهای اسلامی و مشغول سازی ایران و حزب الله در عرصه های جدید از اهدافی است که امریکا در منطقه خاورمیانه دنبال می کند.

حجت الاسلام خزایی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران قدرت بلامنازع منطقه است، تصریح کرد: امروز اسلام وهابی، اسلام آمریکایی و اسلام اخوانی در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته اند و باید از مکتب اهل بیت(ع) جانانه دفاع کنیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha