سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیران کتابخانه های تخصصی

حوزه/نخستین گردهم‌آیی مدیران کتابخانه‌های تخصصی شهر قم در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این نشست با حضور و سخنرانی دکتر جاویدان، معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب و 22 نفر از مدیران و کارشناسان کتابداری کتابخانه‌های تخصصی شهر قم در تالار شهید بهشتی دانشگاه ادیان برگزار شد.

استفاده از تجربیات و توانمندی‌های یکدیگر، استفاده متقابل اعضای کتابخانه‌‌ها از منابع و امکانات یکدیگر، تبادل کتاب‌های منتشر شده بین مؤسسات و دانشگاه‌ها و همچنین تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و برگزاری جلسات دوره‌ای از مهم‌ترین اهداف این نشست بود.

مدیران کتابخانه‌های مسجد اعظم، آیت‌الله حائری، دانشگاه قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه مفید، جامعه الزهرا، دانشگاه باقرالعلوم، مؤسسه امام خمینی، مؤسسه علوم عقلی، مؤسسه فقه و ائمه اطهار، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و نماینده کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

علاوه بر مسئولان کتابخانه‌های تخصصی،‌ دکتر محمدی رئیس انجمن کتابداری قم نیز در این نشست حضور یافت و به ارائه نظرات خود در راستای بهبود خدمات‌دهی کتابخانه‌ها پرداخت.

وی گفت: تشکیل این جلسه از آرزوهای بیست ساله مدیران کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی قم بود که با همت کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب جامه عمل پوشید و باعث شد تا اولین قدم در جهت تشکیل کمیته مشترک کتابخانه‌‌های تخصصی و دانشگاهی قم برداشته شود.

در پایان این نشست تشکیل کمیته کتابخانه‌های تخصصی شهر قم به تصویب رسید. بدین ترتیب با اجرایی شدن مصوبات این نشست، مجموع کتاب‌ها و منابع مشترک در این کتابخانه ‌ها به بیش از یک میلیون جلد می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha