چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتابخانه

حوزه/ شجاعی از برگزاری نشست‌های مختلفی علمی توسط این مجمع یاد کرد و گفت: اکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های تخصصی استان قم وجود دارد و در اختیار عموم محققان و پژوهشگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، شجاعی صبح امروز در همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه جای کتاب را هیچ چیز دیگری نمی‌گیرد، اظهار کرد: کتاب در آموزه‌های دینی نیز جایگاه مشخصی دارد و روایات مختلفی در مورد اهمیت مطالعه و تحقیق بیان شده است.

دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم به برخی از کتابخانه‌های برجسته جهان اسلام اشاره کرد و افزود: با تشکیل حوزه‌های علمیه در شهرهای مختلف کتابخانه‌های بزرگ نیز در این شهرها دنبال شد که شهر مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های مختلف از جمله کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی کتابخانه‌های تخصصی نیز در استان قم توسعه یافت و اکنون کتابداران راه پژوهشگران را هموار نموده و آخرین دستاوردهای علمی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهند.

شجاعی با تاکید بر اینکه مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: با تشکیل ساختار جدید نخستین مجمع مکتا را در سال گذشته در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و آیین‌نامه مورد نیاز را به تصویب رسید.

وی از برگزاری نشست‌های مختلف علمی توسط مجمع مکتا یاد کرد و گفت: اکنون ۲ میلیون و 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های تخصصی استان قم وجود دارد و در اختیار عموم محققان و پژوهشگران است.

شجاعی ضمن تقدیر از حمایت شخصیت‌های مختلف حوزوی از مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی در راستای رسیدن به افق‌های مورد نظر گام برداریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha