چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب زندگی به سبک

حوزه/ کتاب زندگی به سبک آفتاب که در دهه فجر منتشر شده بود پس از گذشت هشت روز به چاپ سوم رسید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این کتاب نوشته حجت الاسلام حجت الله سروری نویسنده و پژوهشگر حوزوی و مولف‌ کتب مرتبط با موضوعات اجتماعی ،فرهنگی تاریخی و... است.در این کتاب که با قلمی روان و ساده با کمک گرفتن از آیات نورانی قرآن کریم  و روایات واحادیث دُرَربار اهل بیت علیهم السلام در قالبی نو وکاربردی منتشر شده ، دو بخش مورد نظر واقع شده است.

 با توجه به اهمیت ارایه الگوی عملی در حوزه سبک زندگی، نگاهی عمیق به زندگانی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این کتب به زندگانی حضرت امام اشاره شده است.

 بخش اول ،"ویژگیهای اخلاقی وتربیتی امام ره" با هفده عنوان است که شامل مواردی چون، اخلاص در زندگی، توکل در زندگی، عبادت وبندگی در زندگی، توسل به اهل بیت علیهم السلام در زندگی، زهد و بی رغبتی به دنیا در زندگی، رعایت اموال عمومی و بیت المال در زندگی، عزت و صلابت نفس در زندگی، قاطعیت و سازش ناپذیری زندگی، شجاعت وصلابت در زندگی، تواضع و فروتنی  در زندگی و... است.

 از دیگر مباحث این بخش می توان به اعتماد به نفس در زندگی، خوش خلقی در زندگی،مردم داری در زندگی،شکر وسپاسگزاری در زندگی و احترام وبزرگداشت به صاحبان فضیلت و... اشاره کرد.

 در بخش دوم "سبک زندگی امام (ره) " به فراخور نیاز اقشار مختلف جامعه  مواردی که از زندگانی حضرت امام به عنوان شاخص و الگو مطرح است بیان شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسینی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام ضمن تشکر از زحمات شما ای کاش نان انتشاراتش را اشاره می کردید