چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
18

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: باید از پیوند میان دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده بهترین استفاده را کرد و موجبات ترقی و رشد جامعه و به خصوص­ قشر جوان را فراهم­ آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی اکبر حسینی نژاد در نشستی با  دبیران مناطق پنجگانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: پیوند میان دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش اتفاق مهمی بود که به وقوع پیوست و قطعا موجب خیرات و برکات زیادی هم خواهد شد.

مسئول حوزه  تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: باید از این نعمت بزرگ برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده بهترین استفاده را کرد و موجبات ترقی و رشد جامعه و به خصوص قشر جوان را فراهم  آورد.

وی اظهار داشت: باید برای تأثیرگذاری بیشتر درجامعه، پیوند این دو نهاد در ابعاد مختلف بیشتر شود و دراین زمینه آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسیار خوبی ایفاء کند.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: متأسفانه بعد از انقلاب به درستی نتوانستیم از ظرفیت این دو نهاد برای پویایی جامعه و نسل سوم و چهارم انقلاب بهره ببریم؛ فاصله دانشگاه ها  و محیط های آموزشی با تربیت دینی و آموزه های اهل بیت(ع) نیز کم شده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: اگر حوزه¬ علمیه در گذشته مرکز رهبری انقلاب بود، آموزش و پرورش، شاخ و برگ های آن بود و چاپ و اعلامیه امام(ره)  در مدارس صورت می گرفت، ولی با گذشت زمان و بعداز  پیروزی انقلاب، آموزه های تربیتی و اسلامی در آموزش و پرورش کم رنگ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی نژاد خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش به دلیل شرائط خاص و به عنوان خانۀ دوم تربیتی بعداز خانواده، جایگاه بسیار حساس و مهمی در ایجاد روابط سالم و پرورشِ جوانان، درموضوع تربیت دینی دارد و این امر، می طلبد تا از این نعمت عظیم الهی به خوبی استفاده شود تا مبادا فردای قیامت شرمندۀ حضرت ولی عصر (عج) باشیم.

وی افزود: متأسقانه در برخی عرصه ها  اوضاع فرهنگی کشور نگران کننده است و نباید موضوعات تربیتی تنها به عنوان شعار تلقی شود، بلکه تحقق این امر، نیازمند همکاری همه مسؤلین فرهنگی و دلسوزان نظام، انقلاب و رهبری برای اجرا شدن مبانی تربیتی اهل بیت(ع) در بین جوانان است.

 انتهای پیام : 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha