سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: نظام و انقلاب باید به پشتوانه جوانان مراحل پیشرفت را طی کند و به قله های بلند علمی و معرفتی برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور  اظهارداشتند: جامعه دینی متشکل از اقشار توانمندی است و جوانان بخشی از آنان می باشند و آینده سازان نظام و انقلاب به شمار می روند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: نظام و انقلاب باید به پشتوانه جوانان مراحل پیشرفت را طی کندو به قله های بلند علمی و معرفتی برسد.این امر میسر نمی شود جز اینکه شما جوانان در راه رسیدن به قله های بلند علمی معرفتی، تهذیب و اخلاق تلاش کنید.

ایشان اظهار داشتند: اگر انسان در جوانی روح و جسم خود را با آموزه های اخلاقی، دینی و ارزش های بلند اهل بیت(ع) بیامرزد و در اعمال خود تجلی دهد، نه تنها در دنیا سعادتمند خواهد بود؛ بلکه در آخرت هم از عزت و آبروی خاصی برخوردا می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: جوانان باید نسبت به مسائل مختلف انقلاب اهداف، آثار و مبانی فکری امام خمینی(ره) تفکر و اندیشه کنند؛  قشر جوان باید بداند این انقلاب به راحتی به دست نیامده و در حراست ازآن تلاش کنند.

استاد خارج فقه حوزه افزودند: ایمان، تقوا و اعتقاد، ارکان و اصول جوانی است، جوان مومن و متعهد در پیشگاه خدا از عزت  و آبروی خاصی برخودار می باشد و در جامعه نیز اعتبار خواهد داشت.

ایشان اظهار داشتند: قشر جوان زمانی که با بزرگان دین و سلسه جلیله روحانیت نشست و برخاست کند و ارتباط برقرار نماید از مبانی فکری و اعتقادی آنها آگاهی پیدا می کند متوجه این حقیقت می شود که بزرگان و مراجع دین و روحانیت هدفی جز رهنمود کردن و خدمت به جامعه و پیشرفت نظام و انقلاب ندارند و همین آگاهی از فکر و اندیشه آنها موجب بصیرت افزایی خواهد شد و در نهایت گرفتار دام فتنه و توطئه های دشمن نخواهند شد.

این استاد خارج فقه  حوزه خاطر نشان ساختند: اگر اعمال انسان بر طبق مبانی دینی باشد و مهر تأئید خدا بر آن خورده باشد، نه تنها از بین نخواهد رفت؛ بلکه خداوند دو برابر آن را در قیامت به انسان بازگشت خواهد داد.

انتهای پیام/40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha