شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: عالم دین همیشه زنده است، چون با حرکت خود مردم را از گمراهی بیرون آورده و راه رسیدن به سعادت را با تلاش علمی خود فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له  امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه بقیه الله قم اظهارداشتند: طلاب جوان نور های علمی در  آسمان فقه و فقاهت هستند، بنابراین باید قدر این فرصت را بدانید و برای آن ارزش قائل شوید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: طلبگی شغل با ارزشی است که خدا به شما عنایت کرده و هر کس لیاقت آن را ندارد، بنابراین  باید برای رسیدن به پله های ترقی تلاش و ممارست علمی و تهذیبی کرد.

معظم له اظهار داشتند: هر کس در هر موقعیتی قرار می گیرد؛ باید برای آن، هدف و برنامه ای داشته باشد، هدف، اولین، آخرین و مهمترن پله برای رسیدن به ترقی و کمال است.

ایشان گفتند: تاریخ به یاد ندارد که کسی بدون هدفی به جایی رسیده باشد؛ بلکه هر کسی به مقام علمی، اخلاقی و پژوهشی رسیده است با برنامه و هدف بوده است .

معظم له اظهار داشتند: عزت نفس داشتن و برای رضای خدا حرکت کردن، ذی طلبگی است، عالمی که حرکت و نیتش برای رسیدن به کمال و قرب الهی باشد به موقعیت بالایی خواهد رسید و همچنین حرکتی که در آن رضایت خدا نباشد هیچگونه ارزشی نخواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: عالم دین همیشه زنده است، چون با حرکت خود مردم را از گمراهی بیرون آورده و راه رسیدن  به سعادت را با تلاش علمی خود فراهم می کند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  افزودند: بزرگان دین مانند امام خمینی(ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری و دیگر مراجع بزرگوار زمانی طلبه همین مدارس علمیه فیضیه و دارالشفاء بوده اند و در همین حجره ها به تهذیب و تلاش علمی می پرداختند: ولی چون هدف مشخصی داشته اند و نیتشان در عمل برای رضای خدا بود توانستند به مقام بالای دنیایی و آخرتی برسند و این بیانگر این حقیقت است که هیچ عملی بدون پاداش نمی ماند.

لازم به ذکر است مدرسه علمیه بقیه الله در قم خیابان سمیه، 16متری عباس آباد واقع شده و تحت اشراف آیت الله ناصری اصفهانی می باشد و در حال حاضر 30طلبه در حال تهذیب و تحصیل علوم حوزوی می باشند.

انتهای پیام 313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha