جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: زمانی که اعتقادات و ایمان انسان ضعیف شود و صفا و صمیمیت در جامعه کم شود، بی دینی زیاد می شود و از این رهگذر بی اخلاقی ها نیز در جامعه زیاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار افسران ارشد ناجا با بیان این که در روزهای آخر سال قرار داریم و انسان لازم است پرونده یک ساله خود را باز بینی کند اظهارداشتند: خداوند تاکید فراوانی بر اهمیت باز بینی اعمال می کنند و می گویند تا زمانی که در دنیا هستیم، مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: دنیا محل گذر و عبور است و این قضیه برای هیچ انسانی حتی پیامبر(ص) با وجود آن همه مقام و کرامت، استثنایی قایل نشد و پیامبر(ص) نیز یک روزی دنیا را ترک کرد.

ایشان اظهار داشتند: خداوند به پیامبر(ص) خود توجه می دهد که باید مواظب اعمال و رفتار خود باشی و لازم است اعمال و نفس خود را مورد محاسبه قرار دهی.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: همه عالم محضر خدا است و هیچ عملی وجود ندارد که از نظر خدا پنهان بماند و اینکه انسان فکر کند که خدا از بعضی چیزها خبر ندارد یک فکر غلط و اشتباهی است.

استاد درس خارج فقه افزودند: اگر انسان عالم را اینگونه ببیند دیگر گناه نمی کند و غفلت نمی کند و برای عمر خود ارزش قائل می شود.

ایشان ادامه دادند: اگر انسان تفکر و اندیشه داشته باشد که خدا از همه چیز به او نزدیک تر است، قطعا برای سعادت خود قدم های خوبی بر می دارد.

معظم له خاطر نشان ساختند: زمانی خواهد آمد که بعضی ها در قدرت و علم حضرت ولی عصر(عج) شک و تردید خواهند کرد که چگونه امام زمان(عج) از همه عالم خبر دارد و همه این امور تنها به اذن خداوند امکان پذیر است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند: انسان اگر در مسیر سعادت و تکامل باشد و بتواند بر اساس دین حرکت کند  تا ظرفیت وجود در خود به وجود بیاورد، خدا علم و قدرت را به او خواهد داد. ولی ظرفیت وجود انسان چون محدود است، نمی تواند قابلیت برای پذیرش قدرت را داشته باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: زمانی که اعتقادات و ایمان انسان ضعیف شود و صفا و صمیمیت در جامعه کم شود بی دینی زیاد می شود و ازاین رهگذر بی اخلاقی ها نیز در جامعه زیاد خواهد شد و مردم به جای اینکه به طرف کمالات قدم بر دارند به طرف نا ملایمات اخلاقی حرکت خواهند کرد.

ایشان خاطر نشان ساختند: در چنین زمانی است که انقلابی صورت خواهد گرفت و تمام بی دینی ها از بین خواهد رفت.

313/40

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha