سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: خداوند به شما خیرین بهترین خیر و برکت را عنایت کرده است و آن برکت ، حرکت در مسیر تقوا و دستگیری مردم و از بین بردن فقر فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار با خیرین مدرسه ساز کشور، حرکت مجمع خیرین مدرسه ساز را مقدس و بزرگ برشمردند و  اظهارداشتند: این چنین حرکتی در پیشگاه خدا بسیار با ارزش و اجر زیادی دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: انسان همیشه در معرض امتحان و آزمون و خطر گناه قراردارد، عُجب از دام های خطرناک شیطانی است تا جایی که انبیا بزرگ تنها با توسل به خدا از این خطر به سلامت عبور کردند.

ایشان اظهار داشتند: خداوند به شما خیرین بهترین خیر و برکت را عنایت کرده است و آن برکت ، حرکت در مسیر تقوا و دستگیری مردم و از بین بردن فقر فرهنگی است.

ایشان گفتند: خداوند در مقابل این حرکت شما خیرین، اجر عظیمی در  جنات برین قرار داده و این مقام بسیار بزرگ است که تنها در اثر تقوا و حرکت در مسیر خیر خواهی به دست می آید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند: بعضی اجر و پاداش ها و عمل ها بعد از فوت فرد خیر، استمرار و ادامه دارد؛ یعنی اینکه اگر انسان کار خیری مثلا مدرسه ای، مسجدی و ... بسازد حتی بعد از فوت آن شخص نیز این عمل او استمرا خواهد داشت و از بین نخواهد رفت.

ایشان افزودند: سرمایه، نعمت خوبی است اگر سرمایه در راه خدا هزنیه شود و برای احیای ارزش های الهی به کار رود ثواب آن دوچندان خواهد بود و بسیار ارزشمند می باشد.

معظم له اظهار داشتند: اغنیا در طول تاریخ کارهای خوبی مانند گنبد و بارگاه سازی برای ائمه معصومین(ع)، مدرسه، جاده و... ساخته اند و اغنیا به تعبیر روایات امانت دار نعمت های الهی هستند و این نعمت باید در مسیر درست مصرف شود.

استاد خارج فقه گفتند: جمهوری اسلامی در دنیا یک نظام اسوه در میان سایر نظام ها است؛ چون در راس آن شخصیت بزرگی مانند رهبر معظم انقلاب قرار دارد و چون او اسوه است افرادی که در این نظام وجود دارند اسوه اند؛ بنابراین شما خیرین انسان های اسوه هستید و لازم است از شما تقدیر شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی یکی از خیرین را حضرت زهرا(س) برشمردند و خاطر نشان ساختند: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بودند که در شب عروسی خود بهترین لباس خود را به فقیری اهدا می کنند و این بیانگر اهمیت قضیه در نگاه معصومین(ع) و اسلام است.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha